هیئت طالبان برای مذاکره وارد ولایت پنجشیر افغانستان شد

© Photo / IRNAهیئت طالبان برای مذاکره وارد ولایت پنجشیر افغانستان شد
هیئت  طالبان برای مذاکره وارد ولایت پنجشیر افغانستان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
یک عضو کمیسیون فرهنگی طالبان از سفر هیئتی از این گروه برای مذاکره با «احمد مسعود» رهبر مقاومت پنجشیر علیه طالبان و شماری از شخصیت‌های سیاسی دیگر به ولایت پنجشیر در شمال افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر، مفتی انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان  با بیان اینکه رایزنی‌ها میان دو طرف به صورت جدی ادامه داشته است، گفت که مسئله پنجشیر از راه مسالمت آمیز حل خواهد شد.

نقش قطر در برگزاری دیدار رئیس سیا و ملا برادر افشا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
نقش قطر در برگزاری دیدار رئیس سیا و ملا برادر افشا شد

فهیم دشتی، مسئول رسانه‌ای نیروهای مقاومت مردمی در پنجشیر روز گذشته به خبرگزاری آناتولی گفته بود: ما عمیقاً باور داریم که می‌توان مسائل را از طریق گفتگو و مذاکره حل و فصل کرد؛ مذاکرات معنا داری که آینده مردم افغانستان را تأمین و تحقق عدالت اجتماعی را تضمین کند. باید دولتی فراگیر و مورد قبول تمام طرف‌ها و اقوام و احزاب در افغانستان حاکم شود و با دنیا روابط حسنه داشته باشد.

این در حالی است که احمد مسعود که فرماندهی نیروهای مخالف طالبان را در ولایت پنجشیر بر عهده دارد، طی ویدئویی که اخیراً منتشر شد گفته است: به قیمت جانمان از افغانستان حمایت می‌کنیم. اگر طالبان به پنجشیر حمله کند به هیچ وجه این ولایت را تنها نخواهم گذاشت.

تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست پنجشیر است، این منطقه در شمال شرقی کابل، یکی از کوچکترین مناطق کشور از نظر مساحت و جمعیتی محسوب می شود.

یادآور می شود در ده روز اول  اوت، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولت اشرف غنی در افغانستان افزایش دادند. در پی حملات طالبان اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از این کشور خارج شد.۱۵ اوت، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. شب ۱۶ اوت ، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала