برادر رئیس جمهور فراری افغانستان: اشرف غنی برمی‌گردد

© Sputnik / Zuhal Sarhad /  مراجعه به بانک تصاویر برادر رئیس جمهور فراری افغانستان : اشرف غنی برمی‌گردد
برادر رئیس جمهور فراری افغانستان : اشرف غنی برمی‌گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
برادر رئیس جمهور فراری افغانستان تأکید کرد که خروج آمریکا از این کشور ناگهانی نبود و برادرش به افغانستان بازخواهد گشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حشمت غنی، برادر اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان در مصاحبه با المیادین گفت: آمریکایی‌ها به صورت ناگهانی از افغانستان خارج نشدند بلکه از زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دنبال این مسئله بودند. آمریکا نمی‌خواست این تصمیم را اعلام کند چون از خطر آن علیه امنیت نیروهای آمریکایی در افغانستان می‌ترسید. تمام شخصیت‌ها می‌دانستند که آن‌ها در این زمان خارج خواهند شد.

Американская актриса Анджелина Джоли во время посещения лагеря в Пакистане  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
آنجلینا جولی برای صحبت درباره سرنوشت افغان ها به اینستاگرام پیوست

وی افزود: مذاکرات ادامه خواهد داشت. ساکنان پنجشیر خواهان جنگ نیستند بلکه به دنبال عزت و کرامت هستند. آن‌ها نمی‌توانند جنگ را علیه طالبان به راه بیندازند. من با آن‌ها صحبت کردم، آن‌ها دنبال امنیت خودشان و خانواده‌هایشان هستند. فکر نمی‌کنم تعداد زیادی به آن‌ها برای جنگ ملحق شوند.

وی درباره سقوط تعدادی از افغانی‌ها از هواپیماهای آمریکایی گفت: از ۲۰ سال پیش می‌گویم آمریکایی‌ها و ناتو و کشورهای غربی  فواید مالی تحت عنوان‌های مختلف مثل حقوق‌ها با اسامی مختلف رسانه‌ و حقوق زنان برای افغان‌ها داشته‌اند اما در حقیقت این مسئله توهین به وجهه افغان‌ها و جامعه افغانی بوده است.

غنی گفت: طالبان استراتژی امنیتی خوبی دارد اما باید برای مبارزه با فقر و گرسنگی و برقراری روابط با جهان و همسایگان تلاش کند. اگر در مبارزه با تروریسم و گرسنگی موفق شدند اوضاع بهتر است اما در غیر این صورت جنگ گرسنگی و قحطی رخ خواهد داد که با هیچ سلاحی حل نمی‌شود.

وی گفت: مطمئنا برادرم اشرف به افغانستان بازمی‌گردد. او باید بازگردد تا در مقابل مردم افغانستان قرار گیرد و موضعش را نسبت به اتهاماتش که علیه او درباره انتقال پول به خارج مطرح می‌کنند، اعلام کند. من توصیه نمی‌کنم در این روزها بازگردد. از او تشکر می‌کنم که مرتکب حماقتی مثل معاونش امر الله صالح نشد و جنگ را علیه افغان‌ها راه نینداخت.

وی درباره آینده افغانستان گفت: من از نبود امنیت نمی‌ترسم بلکه از فقر و گرسنگی می‌ترسم به ویژه اینکه حساب‌های افغانستان از سوی صندوق بین المللی پول بلوکه شده و تمام سفارت‌های خارجی در کابل بسته شده‌اند. دولت مواد غذایی را وارد نکرده و این مسئله را به تجار واگذار کرده است. تجار نیز خود اکنون درحال خروج از افغانستان هستند. این یعنی اقتصاد ظرف چند روز از هم می پاشد. من از تجار می‌خواهم از افغانستان خارج نشوند چون وجود آن‌ها برای مردم لازم است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала