اردوغان: دیوار مرزی با ایران سریعتر تکمیل شود

© Pool Photo via APاردوغان: دیوار مرزی با ایران سریعتر تکمیل شود
اردوغان: دیوار مرزی با ایران سریعتر تکمیل شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
اشتراک
با افزایش موج پناهجویان افغان به سمت مرزهای کشورهای همسایه، رئیس جمهور ترکیه خواستار تسریع در روند ساخت دیوار مرزی با ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، با وخیم تر شدن وضعیت داخلی افغانستان و جاری شدن سیل جدیدی از پناهجویان افغان به سمت مرزهای کشورهای همسایه، رئیس جمهور ترکیه که یکی از اصلی‌ ترین کشورهای مقصد پناهجویان افغان محسوب می‌ شود، خواهان تکمیل سریعتر دیوار مرزی کشورش با ایران شد.

ترکیه از شکست آمریکا در افغانستان خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
ترکیه از شکست آمریکا در افغانستان خبر داد

طبق این گزارش، رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه، در گفتگوی تلفنی با حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، که به منظور بازدید از مناطق مرزی با ایران به استان وان سفر کرده است، گفت: با تکمیل دیوارهای مرزی به شکل کامل از عبور و مرور غیرقانونی از مرزهای کشورمان جلوگیری خواهیم کرد.

اردوغان با تاکید بر اهمیت ساخت و تکمیل دیوارهای مرزی با کشورهای همسایه، تصریح کرد: دیوارهای مرزی به مثابه دیوارهای امنیتی برای کشور هستند. در صورت تکمیل دیوارهای مرزی، بار سنگین نظارت بر خطوط مرزی که برعهده نیروهای امنیتی است نیز سبکتر خواهد شد.

گفته می‌ شود یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش ترکیه، به همراه موسی آوسِوَر فرمانده نیروی زمینی ارتش و شمار دیگری از فرماندهان ارتش ترکیه، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه را در بازدید از مناطق مرزی با ایران همراهی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала