پنتاگون جزئیات حمله به نفتکش اسرائیلی را فاش کرد

© REUTERS / JOHAN VICTORپنتاگون جزئیات حمله به نفتکش اسرائیلی را فاش کرد
پنتاگون جزئیات حمله به نفتکش اسرائیلی را فاش کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
مقامات امریکایی معتقدند که حمله به نفتکش اسرائیلی مرسر استریت با کمک پهپادی که ایران از خاک یمن تهیه کرده بود انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی معتقدند که جزئیات حمله به مرسر استریت، توسط معاون دبیرکل پنتاگون در امور خاورمیانه در جلسه ای در مجلس سنای آمریکا فاش شد.

جلالی: ماجرای حمله ایران به کشتی مرسر استریت، ساخته غرب است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
جلالی: ماجرای حمله ایران به کشتی مرسر استریت، ساخته غرب است

وزارت امور خارجه آمریکا مدرکی در دست دارد که نشان می دهد این حمله توسط شورشیان حوثی از جنبش انصارالله یمن انجام شده است. فرض بر این است که ایران تمام سلاح های پیچیده از نظر فنی را در اختیار آنها قرار داده است.

بر اساس تحقیقات فرماندهی مرکزی آمریکا، برخی از قسمت های هواپیمای بدون سرنشین که در محل حادثه پیدا شده ، مشابه قطعات تولید شده در ایران است. این امر توسط کارشناسان بریتانیایی نیز تأیید شد.

نفتکش مرسر استریت در اواخر ماه ژوئیه مورد حمله یک یا چند پهپاد قرار گرفت. در نتیجه، دو خدمه کشته شدند - یک شهروند رومانی و یک شهروند انگلیس کشته شدند.

کشورهای غربی  به ویژه انگلستان و ایالات متحده آمریکا، مقامات ایرانی دخیل در این حادثه را در نظر می گیرند. اتهاماتی نیز در اسرائیل مطرح می شود. وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که بدون ارائه شواهد، اتهامات ایران از سوی کشورهای غربی بی اساس است. تهران همه چیز را تکذیب می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала