پادشاه اردن: هنوز برخی کشورهای عربی علاقه مند به ارتباط با اسرائیل هستند

© AP Photo / Yousef Allan پادشاه اردن: هنوز برخی کشورهای عربی علاقه مند به ارتباط با اسرائیل هستند
 پادشاه اردن: هنوز برخی کشورهای عربی علاقه مند به ارتباط با اسرائیل هستند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
اشتراک
عبدالله دوم اعلام نمود که برخی از کشورهای عربی احتمال عادی سازی روابط با اسرائیل را بررسی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک،عبدالله دوم پادشاه اردن این دیدگاه را در مصاحبه با CNN که روز یکشنبه پخش شد، بیان کرد که برخی از کشورهای عربی علاقه مند به ارتباط با اسرائیل هستند.

از وی سوال پرسیده شد که آیا به نظر وی، تعدادی از کشورهای عربی با دولت یهود توافق نامه امضا کردند و همچنین آیا عربستان سعودی می تواند در میان انها باشد.

اسرائیل و سه کشور عربی به دنبال تشکیل ائتلاف ضد ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
اسرائیل و سه کشور عربی به دنبال تشکیل ائتلاف ضد ایرانی

 عبدالله دوم گفت: "من نمی دانم كشور بعدی كدام كشور خواهد بود. می دانم که آنها در حال بررسی روابط با اسرائیل در جهت منافع مشروع خود هستند. "

به گفته پادشاه اردن "اگرچه توافقنامه قابل گسترش است، اما این امر نمی تواند به ضرر گفتگو بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها و بحث درباره آینده آنها انجام شود."

گفتنی است، در پایان ماه ژوئن  مراسم افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی برگزار شد و سرکنسولگری اسرائیل در دبی نیز افتتاح گردید. روابط بین امارات و اسرائیل طی ده سال گذشته به سرعت توسعه یافته است. در سال 2010، پس از قتل محمود المبوح، یکی از رهبران جنبش فلسطینی حماس در دبی، مقامات امارات متحده عربی ورود شهروندان هر کشوری را که مظنون به داشتن تابعیت اسرائیل باشد، ممنوع کردند. با این حال در سپتامبر سال 2020 پس از یک سری تماس با اسرائیل در سطوح مختلف، دو کشور عربی خلیج فارس - امارات و بحرین - با وساطت ایالات متحده توافق نامه ای را با دولت یهودیان در مورد عادی سازی کامل روابط امضا کرده در رابطه با آن طرفها درباره گشایش سفارتخانه ها تصمیم گیری شد. همچنین  ارتباط مستقیم هوایی بین کشورها برقرار و بازدیدهای اعضای دولت ها و سفرهای توریستی آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала