حمله پهپادی به فرودگاه اربیل در کردستان عراق

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر حمله پهپادی به فرودگاه اربیل در کردستان عراق
حمله پهپادی به فرودگاه اربیل در کردستان عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
شبکه تلویزیونی کردی روداو اطلاع داد یک پهپاد پر از مواد منفجره شب گذشته در کردستان عراق در حوالی فرودگاه بین المللی اربیل منفجر شد که نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در آنجا مستقر هستند.

به گزارش اسپوتنیک، این شبکه  تلویزیونی خاطرنشان کرد  پس از انفجار هواپیمای بدون سرنشین آتش سوزی رخ داد . با این حال ، نمایندگان ایالات متحده و مقامات کردستان  اعلام کردند این حمله هیچگونه خسارت جانی و ویرانی به همراه نداشته است.

سفارت آمریکا در بغداد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
حمله پهپادها به سفارت آمریکا در عراق

روداو اعلام کرده که منابع مرتبط با حشدالشعبی (گروه شبه نظامی موسوم به بسیج  مردمی عراق) ادعا کردند که در این حمله از سه پهپاد و 20 موشک استفاده شده است.

این شبکه کردی یادآوری می کند که کمتر از یک روز قبل از این حادثه ، چندین هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی در منطقه بالای سفارت آمریکا در عراق که در "منطقه سبز" تحت محافظت ویژه در بغداد قرار دارد، سرنگون شده است. پیش از این ، روز دوشنبه ، پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار عراق که ارتش آمریکا در آنجا مستقر است ، مورد اصابت موشک قرار گرفت.

در این میان، در ماه های اخیر بارها از موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین علیه اهداف در اربیل استفاده شده است. از جمله هواپیماهای بدون سرنشین در ماه ژوئن چندین بار به منطقه شمال شرقی اربیل، نزدیک محل کنسولگری جدید ایالات متحده حمله کردند.

روزنامه دیلی استار لبنان قبلاً خاطرنشان کرده بود که طی سالهای گذشته ، نیروهای آمریکایی در عراق  که واشنگتن تا 2500 سرباز را در چارچوب جنگ با گروه داعش (در فدراسیون روسیه ممنوع) در آنجا نگهداری می کند ، بیش از 40 بار مورد حمله قرار گرفته اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده است که حملاتی که ایالات متحده گروه های طرفدار ایران را به دست داشتن در آنها متهم می کند، از لحاظ فنی  هر چه کامل تر و پیشرفته تر می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала