بنی گانتس: جنگ با لبنان ۱۰ برابر مهلک تر از غزه خواهد بود

CC BY 2.0 / Israel Defense Forces / 20th Chief of Staff, Lt. Gen. Benny Gantzبنی گانتس: جنگ با لبنان ۱۰ برابر مهلک تر از غزه خواهد بود
بنی گانتس: جنگ با لبنان ۱۰ برابر مهلک تر از غزه خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعتراف به ضعف داخلی اسرائیل هشدار داد که جنگ با لبنان خطرناک تر از غزه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل در اظهاراتی مطبوعاتی با هشدار درباره اینکه جنگ با لبنان خطرناک‌ تر از جنگ با مقاومت فلسطین در نوار غزه است اعتراف کرد آنچه که در غزه دیدیم ده برابر آن در لبنان خواهد بود.

واکنش حماس به توافق برای کنار زدن نتانیاهو از قدرت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
واکنش حماس به توافق کنار زدن نتانیاهو از قدرت

وزیر جنگ اسرائیل افزود: جامعه جهانی باید درک کنند که اگر گنبد آهنین نبود، به دنبال حملات موشکی پی‌ در‌ پی به مراکز مسکونی در جبهه داخلی اسرائیل صدها کشته می‌ دادیم.

وی در ادامه هشدار داد جنگ در لبنان خطرناک تر خواهد بود.

بنی گانتس در ادامه به روابط اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره کرده و گفت: تلاش خواهیم کرد تا روابط خود را با تشکیلات خودگردان تقویت کنیم.

وزیر جنگ اسرائیل همچنین در سخنانی اعتراف کرد، که اسرائیل از درون ضعیف و چند پاره شده است و همان طور که باید اسرائیل را در برابر خطرات خارجی قوی نگه داریم محافظت از درون اسرائیل نیز ضروری است.

این در حالی است که اسرائیلی ها یک بحران سیاسی گسترده را تجربه می‌ کنند و مخالفان بنیامین نتانیاهو قصد کنار زدن او از قدرت را دارند. در همین راستا روز گذشته نفتالی بنت رئیس حزب یمینا که پیشنهاد تشکیل یک کابینه ائتلافی را مطرح کرده است، گفت: بحران سیاسی در اسرائیل بی‌ سابقه است و باید جلوی این جنون گرفته شود.

رئیس حزب یمینا گفت، که فرصت‌ های تشکیل کابینه راستگرا با بنیامین نتانیاهو از بین رفته است و گفتگوها و مذاکراتی برای پیوستن به کابینه تغییر انجام می‌ دهم که به حضور نتانیاهو در منصب نخست وزیری پایان دهد. او گفت که برای جلوگیری از رفتن به سمت پنجمین دور انتخابات با یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید، کابینه ائتلافی تشکیل می‌ دهد.

مهلت یائیر لاپید برای تشکیل کابینه که بعد از ناکامی نتانیاهو در این زمینه، از جانب رئووین ریولین رئیس جمهور اسرائیل، مامور به تشکیل کابینه اسرائیل شده بود روز چهارشنبه به پایان می‌ رسد و نفتالی بنت شنبه شب اعلام کرد، که اگر حزب لیکود به ریاست نتانیاهو نتواند یک ائتلاف راستگرا با حمایت حداکثری را معرفی کند، آنها برای تشکیل کابینه به مخالفان نتانیاهو می‌ پیوندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала