احتمال تشکیل دولت جدید اسرائیل در ساعات آینده

© AP Photo / Abir Sultanاحتمال تشکیل دولت جدید اسرائیل در ساعات آینده
احتمال تشکیل دولت جدید اسرائیل در ساعات آینده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که رهبر حزب "آینده‌ای هست" رژیم صهیونیستی که مکلف به تشکیل دولت شده است، امروز(سه‌شنبه) موفقیتش در تشکیل دولت را به رئیس این رژیم ابلاغ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت: هنوز اختلافاتی میان احزاب فراکسیون تغییر وجود دارد اما برخی چهره های برجسته این فراکسیون اعتقاد دارند که دولت امروز تشکیل می‌ شود و تمام اختلافات و درگیری ها طی ساعات امروز حل خواهد شد.

واکنش حماس به توافق برای کنار زدن نتانیاهو از قدرت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
واکنش حماس به توافق کنار زدن نتانیاهو از قدرت

فردا (چهارشنبه) مهلت مقرر برای یائیر لاپید رهبر مخالفان و رئیس حزب آینده‌ ای هست برای تشکیل دولت به پایان می‌ رسد.

آحارونوت نوشت که احتمالا امروز لاپید موفقیت خود در تشکیل دولت را به روون ریولین رئیس جمهور اسرائیل، اعلام خواهد کرد.

با این حال این روزنامه به تلاش‌هایی از سوی حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر کنونی اسرائیل برای ناکام گذاشتن تلاش‌ ها برای تشکیل دولت اشاره کرد.

این روزنامه نوشت: حتی اگر لاپید بتواند دولت را تشکیل دهد احتمالا یاریو لوین رئیس کنست، که از حزب لیکود است موافقت با دولت را به تأخیر بیندازد تا به نتانیاهو فرصتی برای تلاش بیشتر داده شود.

همچنین فشارهایی بر نفتالی بنت رئیس حزب یمینا و آیلت شاکد معاون وی برای نپیوستن به دولت نتانیاهو مشاهده می شود.

همچنین به نوشته این روزنامه نتانیاهو دوباره به بنی گانتس رهبر حزب آبی سفید، پیشنهاد تشکیل دولت به صورت نوبتی را داده است.

براساس توافق لاپید و بنت آن‌ ها به صورت نوبتی دولت را تشکیل خواهند داد و ابتدا بنت نخست‌ وزیر خواهد شد اما حزب لیکود در نامه‌ ای به ریولین و آویخای مندلبلیت دادستان کل کشور، اعلام کرده که طبق قانون اول باید لاپید نخست‌ وزیر شود و باید تا فردا ساختار دولت خود را اعلام کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала