کمک مالی قطر برای بازسازی غزه

CC0 / Pixabay / کمک مالی قطر برای بازسازی غزه
کمک مالی قطر برای بازسازی غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
وزیر خارجه قطر از اعطای کمک ۵۰۰ میلیون دلاری این کشور برای بازسازی نوارغزه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از   خبرگزاری مهر  «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد که «دولت قطر برای حمایت از بازسازی غزه ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی به این منطقه تحت محاصره اعطا می‌کند».

خسارت های هنگفت شرکت های اسرائیلی در جنگ غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
خسارت های هنگفت شرکت های اسرائیلی در جنگ غزه

وزیر خارجه قطر در ادامه گفت: «ما به حمایت از برادرانمان در فلسطین برای دستیابی به راه حلی منصفانه و پایدار از طریق برپایی یک دولت مستقل برای آنها ادامه خواهیم داد».

گفتنی است، قطر اغلب اوقات به عنوان یک میانجی در مناقشه‌ها میان اسرائیل و جنبش حماس- که از سال ۲۰۰۷ کنترل غزه را در دست دارد- عمل کرده است. این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس تاکنون برای پشتیبانی از آتش بس های پیشین صدها میلیون دلار در قالب کمک‌های بشردوستانه و توسعه ارائه کرده است.

خبرگزاری رسمی قطر در گزارش خود اعلام کرد که هدف از اعطای این وجه مالی کمک به فلسطینیان ساکن غزه برای «رویارویی با چالش‌های زندگی برآمده از حمله‌های اخیر اسرائیل و کمک به بازسازی امکانات خدماتی و رفاهی در غزه… و همچنین منازل ویران شده است».

درگیری های اسرائیل و فلسطینی ها در اوایل ماه مه پس از تلاش برای اخراج چندین خانواده عرب از محله شیخ جراح در بیت المقدس شرقی شدت پیدا کرده و منجر به رویارویی گسترده بین فلسطینی ها و پلیس اسرائیل شد. پس از آن ، درگیری ها بین جنبش حماس و دولت یهودیان  آغاز شد. اکنون بین دو طرف آتش بس برقرار شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала