بسته شدن حریم هوایی‌ عربستان به روی پروازهای اسرائیلی

© AP Photo / Ariel Schalitبسته شدن حریم هوایی‌ عربستان به روی پروازهای اسرائیلی
بسته شدن حریم هوایی‌ عربستان به روی پروازهای اسرائیلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
عربستان حریم هوایی‌ اش را به روی پروازهای اسرائیل بست به طوری‌ که منجر شد پرواز اسرائیلی از فرودگاه بن گوریون به دبی از ساعت ۹ صبح امروز سه‌ شنبه به تعویق بیفتد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، چند خبرگزاری در ۳۰ اوت ۲۰۲۰ به نقل از منابع خود گزارش دادند، ریاض با پرواز شرکت "العال" در ۳۱ اوت ۲۰۲۰ از تل‌ آویو به ابوظبی از طریق حریم هوایی عربستان موافقت کرده است.

حریم هوایی عربستان برای اسرائیل آزاد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2020
حریم هوایی عربستان برای اسرائیل آزاد شد

سایت‌ ها بعدا گزارش دادند، هواپیمای شرکت العال در ۳۱ اوت با عبور از حریم هوایی عربستان هیئت آمریکایی اسرائیلی را از تل‌ آویو به ابوظبی منتقل کرد.

بیانیه‌ های سایت "فلایت رادار ۲۴" گزارش داد: پرواز شرکت العال (إی.إل.وای۹۷۱) ۲۵ دقیقه بعد از بلند شدن به سمت منطقه الجوف در شمال عربستان از مرزهای اردن و عربستان عبور کرد.

مقامات سعودی پایان نوامبر با عبور اولین پرواز تجاری رژیم صهیونیستی به دبی موافقت کردند.

منابع مطلع گفتند، عربستان با عبور اولین پرواز تجاری اسرائیل از حریم هوایی‌ اش در تاریخ با موجودیت این کشور به مقصد امارات موافقت کرد.

سایت "i۲۴ news" اسرائیل نیز اواخر نوامبر گزارش داد، یک منبع آمریکایی تاکید کرد، حل مساله مجوز پروازهای شرکت‌های اسرائیلی در عربستان به مقصد امارات و بحرین بعد از مذاکرات جارد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ با مسئولان ارشد عربستانی بود.

سایت اسرائیلی گزارش داد، آمریکایی‌ها با سعودی‌هایی که توضیح دادند درخواست مجوزهای عبور از حریم هوایی به شکل صحیح ارائه نشده، تماس گرفتند. سعودی‌ها درخواست کردند از این به بعد درخواست‌های عبور از طریق کانال‌های دیگر ارائه شود. بعد از توضیح مساله، عربستان مجوزهای لازم به پروازهای اسرائیلی را اعطا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала