ایالات متحده ۱۲۰ میلیون دلار به ارتش لبنان کمک می کند

© Sputnikایالات متحده ۱۲۰ میلیون دلار به ارتش لبنان کمک می کند
ایالات متحده ۱۲۰ میلیون دلار به ارتش لبنان کمک می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا با برگزاری کنفرانس مجازی با ارتش لبنان، ۱۲۰ میلیون دلار به ارتش این کشور در سال مالی ۲۰۲۱ پرداخت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد، که به همراه ارتش لبنان کنفرانس افتتاحیه منابع دفاعی را ۲۱ ماه مه ۲۰۲۱ برگزار کرد و این وزارتخانه در این کنفرانس بار دیگر بر تعهد خود نسبت به ارتش لبنان تاکید و ۱۲۰ میلیون دلار در برای تامین بودجه نظامی خارجی به لبنان در سال مالی ۲۰۲۱ پرداخت می‌ کند.

حمله توپخانه‌ای اسرائیل به لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2021
حمله توپخانه‌ای اسرائیل به لبنان

در این بیانیه آمده است که کنفرانس به صورت مجازی برگزار شد و هیئت آمریکایی به ریاست الیوت کانگ مسئول اول کنترل تسلیحات و امنیت بین‌ المللی و هیئت لبنانی به ریاست فرمانده ارتش این کشور حضور داشتند و شراکت میان آمریکا و ارتش لبنان، راه‌ های تقویت همکاری امنیتی میان دو کشور بررسی شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر تکمیل نقشه راه پنج ساله کمک امنیتی غیر الزام آور تاکید کردند که بر همسویی حمایت سالانه آمریکا از ارتش لبنان با اولویت‌ های مشترک در حوزه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها و نیز ساخت موسسه‌ های دفاعی تصریح دارد و برنامه ریزی مشترک موثر برای نیازهای دفاعی آینده را امکان پذیر می‌ کند.

همچنین در این کنفرانس وخامت اوضاع اقتصادی، سیاسی و انسانی لبنان، راه‌ های استفاده از طیف وسیعی از اختیارات به موجب قانون آمریکا که به این کشور اجازه می‌ دهد در زمان وجود بحران اقتصادی در لبنان کمک بیشتری به ارتش این کشور ارائه دهد، بررسی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала