جزئیات ابتکارعمل مصر برای آتش‌ بس در غزه

© REUTERS / Mohammed Salem جزئیات ابتکارعمل مصر برای آتش‌ بس در غزه
جزئیات ابتکارعمل مصر برای آتش‌ بس در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
مدیر مرکز مطالعات استراتژیک مصر جزئیات ابتکارعمل مصر با همکاری آمریکا و برخی کشورهای دیگر برای برقراری آتش‌ بس میان اسرائیل و فلسطین را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز عربی، خالد عکاشه مدیر مرکز اندیشه و مطالعات استراتژیک مصر، در سخنانی درباره جزئیات میانجیگری مصر و آمریکا برای برقراری آتش‌ بس میان فلسطین و اسرائیل، اظهار کرد: بندهای ابتکارعمل مصر در وهله اول بر آتش‌ بس از سوی دو طرف و سپس کاهش شدت درگیری‌ های نظامی در تمامی سطوح و در نهایت توقف تمامی اشکال خشونت در شهر قدس خلاصه می‌ شود.

پوتین: خشونت بین فلسطین و اسرائیل باید متوقف شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
پوتین: خشونت بین فلسطین و اسرائیل باید متوقف شود

وی افزود: مصر این چشم‌ انداز را دارد که موفقیت‌ آمیز بودن این چند هدف؛ راه را برای صحبت درباره آتش‌ بس بلند مدت و مطرح شدن راه حل سیاسی در مذاکرات هموار می‌ کند.

این کارشناس مصری ادامه داد: این ابتکارعمل از حمایت بین‌ المللی شامل مصر، اردن، فرانسه و آلمان برخوردار است و چهار نشست طی سال گذشته میلادی در پایتخت این کشورها با هدف پیش برد سیاسی این پرونده برگزار شد.

عکاشه همچنین گفت: پیشنهادات دیگری نیز در رابطه با احیای" نقش مؤثر" آمریکا پس از سر کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، وجود دارد که همه بر حل و فصل سیاسی این پرونده تاکید دارند.

وی تصریح کرد: پس از آنکه آمریکا متوجه اهمیت تلاش‌ های مصر در این زمینه شد؛ اکنون تماس‌ های خوبی میان قاهره و واشنگتن برقرار شده است.

نوار غزه از چند روز قبل شاهد تنشی نظامی است به این شکل که ارتش اسرائیل حملات هوایی و توپخانه‌ ای شدیدی را علیه اهداف متعددی در این منطقه آغاز کرده و در مقابل گروه‌ های فلسطینی در غزه نیز موشک‌ های خود را به سمت شهرها و شهرک‌ های اسرائیلی شلیک کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала