حمله شبه نظامیان به سمت نیروهای دولتی سوریه در ادلب

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر حمله شبه نظامیان به سمت نیروهای دولتی سوریه در ادلب
 حمله شبه نظامیان به سمت نیروهای دولتی سوریه در ادلب  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
اشتراک
3 سرباز کشته و 4 نفر در طی حمله شبه نظامیان به سمت نیروهای دولتی سوریه در ادلب، زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دریادار الکساندر کارپوف، معاون مرکز آشتی طرف های درگیر گفت: شبه نظامیان با خمپاره های 120 میلیمتری و تاسیسات ZU-23 به سمت نیروهای دولت سوریه در جنوب غربی ادلب شلیک کردند، در نتیجه این اقدام، سه سرباز کشته و چهار نفر زخمی شدند.

سه موشک از سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
سه موشک از سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد

در ادامه این گزارش امده است: "در قسمت جنوب غربی منطقه کاهش تنش ادلب، در طول شب از 15 تا 16 مه، مواضع نیروهای دولتی سوریه توسط شبه نظامیان از خمپاره های 120 میلی متری و تاسیسات ZU-23 مورد تیراندازی قرار گرفت. در نتیجه این حملات، سه سرباز سوری کشته و چهار نفر زخمی شدند. "

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала