ارتش اسرائیل حمله زمینی و هوایی به نوار غزه را آغاز کرد + فیلم

© REUTERS / Ibraheem Abu Mustafaارتش اسرائیل حمله زمینی و هوایی به نوار غزه را آغاز کرد + فیلم
ارتش اسرائیل حمله زمینی و هوایی به نوار غزه را آغاز کرد + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
اشتراک
سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهای هوایی و واحدهای زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه حمله می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به نوبه خود گفت که عملیات در نوار غزه "تا زمانی که لازم باشد" ادامه خواهد داشت.

بیانیه منتشر شده توسط دفتر نخست وزیر آمده است:" من گفتم که حماس هزینه بسیار بالایی به ما پرداخت خواهد کرد. ما این عملیات را آغاز کرده و با شدت زیادی ادامه خواهیم داد. آخرین کلمه گفته نشده و این عملیات تا هر اندازه که لازم باشد، ادامه خواهد داشت."

تل آویو در مجموع 14000 نفر نیروی ذخیره را بسیج کرده است. بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل خاطرنشان کرد که اسرائیل به حملات گروههای فلسطینی تا برقراری آرامش کامل ادامه خواهد داد.

منار زائانین ، فعال اجتماعی فلسطینی اظهار داشت ساکنان شهرک های نوار غزه در مجاورت اسرائیل از ترس آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل، خانه های خود را ترک می کنند و در اعماق این منطقه می روند.

از سوی دیگر یک منبع  اظهار داشت  نیروهای مسلح اسرائیل در حال حاضر عملیاتی زمینی در نوار غزه انجام نمی دهند.

متشنج شدن اوضاع در منطقه

شنبه شب درگیری های گسترده ای بین فلسطینی ها و پلیس اسرائیل در بیت المقدس شرقی آغاز شد. ناآرامی ها همزمان در دو منطقه از بیت المقدس شرقی آغاز شد - در نزدیکی کوه معبد و در محله شیخ جراح ، جایی که چندین خانواده عرب با تصمیم دادگاه اسرائیل از خانه های بیرون رانده می شوند ، به همین دلیل اعتراضات چندین روز در اورشلیم ادامه یافت و به آشوب و ناآرامی ها تبدیل شد.

پس از آن ، اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه متشنج شد. از روز دوشنبه ، حملات موشکی به شهرک های اسرائیلی تقریباً مستمر و مداوم بوده است ، بر اساس آخرین اطلاعات ، شش غیرنظامی و یک سرباز اسرائیلی کشته شده اند. ارتش اسرائیل شامگاه پنجشنبه گفت: از زمان آغاز تشدید حدود 1750 موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است که حدود 300 مورد از آنها در داخل خود منطقه فلسطینی نشین  منفجر شده است.

ارتش اسرائیل با حمله به نوار غزه ، اهداف متعلق به گروه های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی را مورد اصابت قرار داد و چندین شبه نظامی از جمله  فرماندهان عالی رتبه را به هلاکت رساند. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت و درمان نوار غزه ، تعداد فلسطینیان کشته شده طی سه روز در نتیجه حملات اسرائیل به 109 نفر افزایش یافته و بیش از 600 نفر زخمی شده اند.

واکنش ها در جهان

جامعه بین المللی طرفین را به خویشتنداری فرا می خواند. در آینده نزدیک ، ممکن است جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت منطقه برگزار شود. طور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت، روسیه تلاش می کند تا درگیری فلسطین و اسرائیل را حل و فصل کند.

وی خاطرنشان كرد كه  تا كنون مسئله اصلی این است كه طرفین درگیری خود به این درک برسند كه هیچ راهی غیر از حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک درگیری بر اساس تصمیمات سازمان ملل وجود ندارد.

ثور ونسلند نماینده ویژه سازمان ملل برای حل و فصل خاورمیانه از فلسطین و اسرائیل خواست که بلافاصله گلوله باران ها را متوقف کنند زیرا اوضاع فعلی نزدیک به آغاز یک جنگ گسترده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала