فلسطین امیدوار به کنفرانس بین المللی خاورمیانه تا پایان سال است

© Flickr / جويفلسطین امیدوار به کنفرانس بین المللی خاورمیانه تا پایان سال است
فلسطین امیدوار به کنفرانس بین المللی خاورمیانه تا پایان سال است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
فلسطین امیدوار است که در پایان سال با شرکت ۲۰ تا ۲۵ کشور مختلف، کنفرانس بین المللی خاورمیانه را برگزار کند، در غیر این صورت "شرایط سخت" تصمیم در مورد تاریخ و مکان آن برای پذیرش "چهار جانبه" در مورد صلح خاورمیانه فرا می رسد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالحفیظ نوفال سفیر فلسطین در روسیه به اسپوتنیک گفت: در روسیه، ایالات متحده آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، می توان این کنفرانس را برگزار کرد، اما فلسطین امیدوار است که در مسکو کنفرانس برگزار شود.

پرچم فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
گزارش و تحلیل
اگر جمهوری اسلامی ایران نبود کار فلسطین تمام شده بود

به گفته وی، برای تهیه كنفرانس بین المللی به نشست وزرای چهار جانبه در مورد حل و فصل خاورمیانه نیاز است؛ اوضاع در خاورمیانه دشوار است و به یک کنفرانس بین المللی نیاز است. ایده خوبی است که ۲۰-۲۵ کشور را گرد هم آورد و ۳ تا ۵ کشور از اروپا، ژاپن، کشورهای عربی، مصر، اردن، عربستان سعودی، شاید کشورهایی که روابط خوبی با اسرائیل دارند ...در این کنفرانس، یک بازه زمانی برای یافتن راه حل تعیین شود، در غیر این صورت زمان های بسیار دشواری فرا خواهد رسید.

سفیر فلسطین افزود: کنفرانس فردا یا حتی پس فردا برگزار نمی شود. ما از گروه چهار جانبه می خواهیم جلسه ای را برای بحث در مورد جزئیات چنین کنفرانسی آغاز کنند. ما امیدواریم که تا پایان سال (کنفرانس) برگزار شود، ایده خوبی خواهد بود. ما امیدواریم که وضعیت ویروس کرونا باعث شود که این کنفرانس در یک قالب آنلاین انجام نشود.

وی تأكید كرد: گروه چهار جانبه در مورد تاریخ و زمان برگزاری كنفرانس تصمیم خواهد گرفت.

نوفال اذعان داشت: ما امیدواریم كه مسكو میزبان کنفرانس باشد.

پیش از این، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در پی گفتگو با ریاض مالکی همتای فلسطینی خود، ابراز امیدواری کرد که هیچ کس کار سازماندهی کنفرانس بین المللی در مورد حل و فصل خاورمیانه را به درازا نکشد، نیاز به انجام تصمیمات سریع و مسئولانه است.

وی یادآور شد که مسکو ابتکار چنین کنفرانسی را مدت هاست که داشته، اما اکنون این طرح ابتکار رئیس دولت ملی فلسطین محمود عباس است که فدراسیون روسیه از آن پشتیبانی می کند و روند ویژه ای در چارچوب چهار جانبه باید انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала