اردن به اسرائیل هشدار می دهد

© Sputnik / Issam Al-Rimawi /  مراجعه به بانک تصاویر اردن به اسرائیل هشدار می دهد
اردن به اسرائیل هشدار می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه اردن به اسرائیل در مورد ادامه "نقض وحشیانه حرمت مسجد الاقصی" هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد، که اردن اعتراض خود را به مقامات اسرائیلی در مورد تخلفات ویژه ای که طی دو شب گذشته در کوه معبد تحت آن واقع شده است، رسانده است.

​این وزارتخانه اظهار داشت: پادشاهی اردن به تلاش ها و اقدامات خود در بیش از یک سطح برای جلوگیری از نقض حرمت اسرائیل در مسجدالاقصی ادامه می دهد.

خبرگزاری پترا به نقل از ظیف الله الفیض سخنگوی وزارت خارجه اردن، اظهار داشت كه اردن به تلاش خود برای حفاظت از اماكن مقدس اسلامی و مسیحی در اورشلیم بر اساس قیمومیت تاریخی هاشمی بر این مقدسات ادامه خواهد داد.

الفیض نقض و تعرضات انجام شده توسط نیروهای امنیتی اسرائیل علیه نمازگزاران در الاقصی را "اقدامی وحشیانه، غیرقابل قبول و محکوم" توصیف کرد.

طی چند روز گذشته درگیری هایی بین تظاهرکنندگان فلسطینی و پلیس اسرائیل در خارج از شهر قدیمی اورشلیم آغاز شد و روز شنبه شدت گرفت، زیرا ده ها هزار مسلمان در مسجد الاقصی در شبی که شاید همان شب لیله القدر بود نماز قیام می خواندند.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، نیروهای امنیتی اسرائیل ده ها تظاهرکننده فلسطینی را در محله شیخ الجراح در اورشلیم با فاضلاب و گلوله های پلاستیکی سرکوب کردند که منجر به مجروحیت افراد زیادی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала