داعش سلاح های بیولوژیکی را روی زندانیان در عراق آزمایش می کرد + جزئیات

© AP Photo / Fileداعش سلاح های بیولوژیکی را روی زندانیان در عراق آزمایش می کرد + جزئیات
داعش  سلاح های بیولوژیکی را روی زندانیان در عراق آزمایش می کرد + جزئیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
گروه تحقیق سازمان ملل برای دریافت شهادت‌ ها درباره جنایات گروهک تروریستی داعش (UNITAD) ثابت کرده است که شبه نظامیان داعشی سلاح های بیولوژیکی را بر روی زندانیان در عراق آزمایش می کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شبکه تلویزیونی العربیه با استناد  به گزارش  گروه تحقیق سازمان ملل اعلام کرده است.

حمله داعش به میدان نفتی در کرکوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2021
حمله داعش به میدان نفتی در کرکوک

خاطر نشان می شود  که جنایات ستیزه جویان داعش علیه یزدی ها (یک گروه قومی کرد ساکن شمال عراق) همطراز جنایات جنگی و نسل کشی است.

علاوه بر این ، در این گزارش آمده است که داعش  در دوره بین سال های 2014-2016 از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است.

قطعنامه شماره  2379 درباره  ایجاد یک تیم تحقیقاتی ویژه برای تحقیق در مورد جنایات داعش  21 سپتامبر 2017 در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد ، تا تروریست ها "به خاطر جرایم ارتکابی در عراق با جمع آوری و حفظ شواهدی که حاکی از ارتکاب جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی باشند ، پاسخگو شوند"

علاوه بر این UNITAD وظیفه کمک به محاکمه مقصران  جنایات وحشیانه انجام شده توسط سازمان تروریستی داعش در سراسر جهان را بر عهده دارد.

بغداد در پایان سال 2017 پیروزی بر داعش را اعلام کرده اما با این حال، ارتش عراق با پشتیبانی ائتلاف بین المللی و یگان های بسیج مردمی (حشد الشعبی)  به پاکسازی این کشور از تروریست ها و عملیات شناسایی هسته های داعش در  برخی از مناطق ادامه می دهد.

، فواد حسین ، وزیر امور خارجه عراق نوامبر سال 2020 در مصاحبه ای گفت که داعش  در ماه های اخیر فعالیت های خود را در این کشور از جمله در مناطقی از غرب استان انبار، در استان های کرکوک و دیاله و در مناطقی از استان نینوا در شمال عراق  افزایش داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала