آتش گرفتن قایق جنگی عربستان در سواحل شرق یمن

© Sputnikآتش گرفتن قایق جنگی عربستان در سواحل شرق یمن
آتش گرفتن قایق جنگی عربستان در سواحل شرق یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
وب‌سایت‌های یمنی از آتش گرفتن یک قایق جنگی متعلق به نیروهای سعودی در بندر «نشطون» واقع در شرق یمن خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، نشریه «الخبر الیمنی» می نویسد دلیل این موضوع مشخص نیست اما اتفاق مذکور در زمانی رخ داد که رسانه‌‌های سعودی از کشف سه تن مواد مخدر در دریا خبر دادند.

توقیف دوباره کشتی حامل سوخت برای یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
توقیف دوباره کشتی حامل سوخت برای یمن

این وبگاه یمنی افزود: روایت جدید سعودی، نگرانی‌های جدیدی در میان قبایل استان المهره و فعالان مخالف با سعودی درباره پیامدهای فروش مواد مخدر در این استان ایجاد کرده است.

الخبر الیمنی در ادامه گزارش داد، ترس و نگرانی‌ها تنها به نقش سعودی برای به زانو در آوردن اهالی این استان که مخالف با سلطه ریاض هستند، محدود نمی‌شود بلکه این نگرانی وجود دارد که این بار مواد مخدر به بهانه سعودی برای تقویت نفوذ در استان راهبردی المهره تبدیل شود بویژه آنکه ریاض در حال مقدمه چینی برای تشکیل گروه جدید «شبه نظامیان» به فرماندهی «عیسی بن عفرار» از اشخاص یمنی وفادار به عربستان سعودی است.

چندی پیش، یکی از رهبران کمیته تحصن مردمی در استان المهره یمن از اقدام ائتلاف سعودی - اماراتی مبنی بر تشکیل یک تیپ نظامی از گروه شبه نظامی جنوب یمن موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات در استان الضالع برای اعزام به استان المهره خبر داد.

در یمن  از اوت 2014  درگیری ها بین نیروهای دولتی هوادار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه جهانی و نیروهای حوثی عضو جنبش انصارالله یمن  ادامه دارد. در سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی وارد این جنگ داخلی شد. حوثی ها در پاسخ به حملات هوایی به مواضع خود توسط هواپیماهای سعودی ، گاه و بیگاه عربستان را بمباران و موشک باران می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала