ریاض برای جلوگیری از سقوط مأرب متوسل به ترکیه شد

© AP Photo / Hani Mohammedریاض برای جلوگیری از سقوط مأرب متوسل به ترکیه شد
ریاض برای جلوگیری از سقوط مأرب متوسل به ترکیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
عضو ارشد وزارت خارجه یمن از تلاش آمریکا برای جمع کردن لشکر شکست خورده ائتلاف سعودی در مأرب و نیز متوسل شدن ریاض به آنکارا برای ممانعت از سقوط مأرب خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسیره، حملات جنگنده‌ های سعودی به مناطق مختلف یمن ادامه یافت و طی آن ماطقی از استان الجوف و مأرب بمباران شد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
حمله پهپادی انصارالله یمن به پایگاه هوایی عربستان

منابع یمنی از یک کشتی اسرائیلی که به ساحل "ابین" یمن به همراه شماری از افسران اماراتی رسیده است، پرده برداشتند.

عادل الحسنی از رهبران آنچه مقاومت جنوب یمن نامیده می‌ شود، در توییتی با اعلام این خبر، نوشت: افسران اماراتی از جمله ابوخلیفه، کشتی اسرائیلی که هفته گذشته به ساحل «ابین» رسیده است را همراهی کردند. وی توضیحات بیشتری در این زمینه نداد.

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، پیامی مهمی خطاب به همه فریب خوردگان در استان مأرب داد.

وی افزود: چرا سرکرده‌ های حزب الاصلاح در مأرب در مراسم تشییع افراد خود حضور ندارند. عدم حضور فرماندهان نظامی و مسئولان آنها، اطلاعاتی که از فرار آنها و ترک مأرب مخابره شده است را تایید می‌ کند.

عبدالله سلام الحکیم عضو ارشد وزارت خارجه یمن، از تلاش آمریکا برای سر و سامان دادن به نیروهای فروپاشیده ائتلاف سعودی در مأرب خبر داد و اینکه عربستان سعودی برای جبران شکست به آنکارا متوسل شده است.

وی اعلام کرد: آنها به طور حتم می‌ دانند که سیطره صنعا بر استان مأرب، همینه متجاوزان و اشغالگران سعودی و متحدانشان را درهم می‌ شکند و از این رو فشار شدیدی از سوی آمریکا، انگلیس، اروپا و سازمان ملل برای برقراری آتش بس موقت به منظور سر و سامان دادن به نیروهای از هم پاشیده ائتلاف، وارد می‌ کنند و تلاش می‌ کنند که مانع از دست رفتن مأرب به هر قیمتی شوند.

وی به تحرکات گسترده و شتابزده عربستان برای ترمیم روابط خود با قطر و ترکیه برای شکل دهی ائتلاف نظامی به منظور ممانعت از شکست ائتلاف سعودی در یمن به دنبال شکست‌ های متوالیآن در مأرب، اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала