واردات میوه و سبزی از لبنان در عربستان ممنوع شد

CC0 / Pixabay/apriltan18 / واردات میوه و سبزی از لبنان در عربستان ممنوع شد
واردات میوه و سبزی از لبنان در عربستان  ممنوع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
اشتراک
عربستان سعودی به بهانه آنچه آن را تشدید قاچاق مواد مخدر به این کشور خوانده، واردات میوه و سبزیجات از لبنان را ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش اسپئتنیک به نقل از  العالم، خبرگزاری دولتی عربستان اعلام کرده این ممنوعیت تا زمانی که مقامات لبنانی تضمین‌های "کافی و قابل اطمینان" در خصوص تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق سیستماتیک مواد مخدر به عربستان ارائه نکنند، ادامه خواهد داشت.

حمایت عربستان از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2019
افشای طرح عربستان برای تضعیف حزب‌الله لبنان

وزارت خارجه لبنان با اشاره به این‌که سفارت عربستان در بیروت موضوع ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات را به این وزارتخانه اعلام کرده ، در بیانیه‌ای تصریح کرد، مقامات لبنان باید نهایت تلاش خود را برای اتخاذ تدابیر لازم جهت کنترل قاچاق انجام دهند تا از وارد شدن آسیب به شهروندان بی‌گناه، کشاورزان، صنعتگران و اقتصاد لبنان جلوگیری شود.

در همین راستا، یک مقام لبنانی که هویتش فاش نشده است، به خبرگزاری "رویترز" گفت٬ به نظر می‌رسد تصمیم عربستان در ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از لبنان، سیاسی است.

این مقام لبنانی تصریح کرد، صادرات سبزیجات و میوه لبنان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و به ویژه عربستان یکی از معدود مسیرهایی بود که از طریق آن دلار به کشور وارد می‌شد. بستن این مسیر واردات دلار٬ فشار بر لبنان را افزایش می‌دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала