بیانیه عربستان درباره برنامه هسته ‌ای ایران

© AP Photo / Saudi Press Agencyبیانیه عربستان درباره برنامه هسته ‌ای ایران
بیانیه عربستان درباره برنامه هسته ‌ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
هیئت دولت سعودی در بیانیه خود از تهران خواست تا در مذاکرات جاری مربوط به برجام ورود و از افزایش تنش‌ها اجتناب کند و ثبات و امنیت منطقه را با تنش بیشتر مواجه نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، هیئت دولت سعودی در نشست هفتگی سه ‌شنبه شب خود به ریاست ملک سلمان با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد که در صورت توافق جامعه بین ‌الملل بر سر برنامه‌ هسته‌ ای ایران، باید عوامل بازدارنده قوی ‌تر و پایدارتری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ‌ای، در توافقنامه گنجانده شود.

نمایندگان شمخانی پشت میز گفتگو با مقامات سعودی نشستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
نمایندگان شمخانی پشت میز گفتگو با مقامات سعودی نشستند

ماجد بن عبدالله القصبین وزیر اطلاع رسانی عربستان، ضمن شرکت در این نشست گفت که هیئت دولت سعودی در بیانیه خود مجددا ایران را به شرکت در مذاکرات جاری دعوت کرده و خواستار اجتناب این کشور از ایجاد ناامنی و تنش‌ های بیشتر در منطقه شده است.

وزیر اطلاع رسانی عربستان افزود: در این بیانیه همچنین بر ضرورت دستیابی جامعه جهانی به توافقی تأکید شده که در آن عوامل بازدارنده قوی ‌تر و طولانی ‌تری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ‌ای گنجانده شود و تاسیسات هسته ای ایران نیز تحت نظارت و بازرسی قرار بگیرد.

هیئت دولت سعودی همچنین بدون هیچ گونه اشاره ‌ای به تجاوزات و کشتار یمنی ‌ها طی هفت سال اخیر جنگ یمن، حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن و کمیته ‌های مردمی به خاک عربستان را محکوم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала