حمله پهپادی و موشکی جدید انصارالله یمن به آرامکو و سامانه پاتریوت در عربستان

© Photo / IRNAحمله پهپادی و موشکی جدید انصارالله یمن به آرامکو و سامانه پاتریوت در عربستان
حمله پهپادی و موشکی جدید انصارالله یمن به آرامکو و سامانه پاتریوت در عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
سخنگوی نیروهای مسلح جنبش شیعه انصارالله یمن صبح امروز، پنج‌شنبه اعلام کرد، نیروهای موشکی و پهپادی این جنبش در حمله‌ای مشترک با ۱۱ موشک و پهپاد شرکت آرامکو و آتشبارهای پاتریوت و اهدافی حساس در جیزان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح جنبش شیعه انصارالله یمن در رشته توییت‌هایی نوشت: هدف گرفتن شرکت آرامکو و اهداف دیگر با هفت موشک از نوع سعیر و بدر انجام گرفت که به لطف خدا با دقت به اهداف مورد نظر اصابت کردند و آتش‌سوزی گسترده‌ای در شرکت آرامکو به وقوع پیوست.

​او در ادامه تاکید کرد: انبارهای تسلیحاتی و پایگاه‌های پاتریوت با هفت پهپاد از نوع صماد ۳ و قاصف ۲K با دقت هدف قرار گرفتند.

سریع خاطرنشان کرد: این هدف گیری در واکنش به تجاوزات دشمن، ادامه محاصره و جرایم ادامه دار است که آخرین آن روز گذشته در صعده روی داد.

از سوی دیگر شبکه تلویزیون دولتی عربستان نیز بامداد پنج شنبه در گزارشی مدعی شد که ائتلاف سعودی یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای یمنی را که مملو از مواد منفجره بوده و به سمت شهر «جیزان» پرتاب شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

در یمن  از اوت 2014  درگیری ها بین نیروهای دولتی هوادار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه جهانی و نیروهای حوثی عضو چنبش انصارالله ادامه دارد. در سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی وارد این جنگ داخلی شد. حوثی ها در پاسخ به حملات هوایی به مواضع خود توسط هواپیماهای سعودی ، عربستان را بمباران و موشک باران می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала