تصمیم آمریکا برای خروج از عراق جدی نیست

© Sputnik / Davidov /  مراجعه به بانک تصاویر تصمیم آمریکا برای خروج از عراق جدی نیست
تصمیم آمریکا برای خروج از عراق جدی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
نماینده وابسته به فراکسیون بدر در پارلمان عراق به موضع گیری درباره مذاکرات میان بغداد و واشنگتن پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المعلومه، بدر حسن شاکر نماینده وابسته به فراکسیون بدر در پارلمان عراق به موضع گیری درباره مذاکرات میان بغداد و واشنگتن پرداخت.

طرح خطرناک آمریکا در مثلث مرزی عراق-سوریه-ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
طرح خطرناک آمریکا در مثلث مرزی عراق-سوریه-ترکیه

وی افزود: آمریکا در خروج از عراق جدی نیست و به هیچکدام از توافقات قبلی پایبند نبوده است.

شاکر گفت: بهترین راهکار این است که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نقش فعالی در گفتگو با واشنگتن داشته باشد و اطلاع کامل از توافقی که میان دولت عراق و آمریکاییها درباره خروج نیروهای آنها از عراق جاری است، داشته باشد.

این نماینده پارلمان عراق ضمن تاکید بر اینکه جزییات مربوط به آموزشی که مستشاران آمریکایی می دهند و اینکه تعداد مستشاران و ماموریت آنها باید مشخص شود، تاکید کرد: به حرفهای آمریکاییها و قول و قرار آنها تا زمانی که به طور عملی از عراق خارج نشوند، نمی توان اعتماد کرد.

دور سوم گفتگوهای راهبردی میان دولت ‌های عراق و ایالات متحده آمریکا به تازگی پایان یافت. دو طرف پس از پایان این دور از گفتگوهای راهبردی با صدور بیانیه ‌ای مشترک بر لزوم تداوم همکاری ‌های دوجانبه تأکید کردند.

طرف‌ های آمریکایی و عراقی عنوان کردند که در دور سوم گفتگوها علاوه بر مسائل نظامی و امنیتی در خصوص مسائل اقتصادی نیز گفتگو کرده ‌اند.

واقعیت آن است که دور سوم گفتگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن به اصرار مقامات ایالات متحده آمریکا برگزار شد.

علت اصلی اصرار آمریکایی‌ها برای برگزاری این دور از گفتگوها نیز فشارهایی بود که گروه‌های مقاومت و رهبران آنها در عرصه‌ های مختلف سیاسی و نظامی به واشنگتن اعمال کردند. علت این مسأله هم آن است که آمریکایی ‌ها طی ماه‌ های گذشته با فشارهای سیاسی و نظامی گسترده گروه‌ های مقاومت عراق برای خروج از خاک این کشور مواجه شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала