حضور پادشاه اردن به همراه ولیعهد سلب شده از پادشاهی

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoحضور پادشاه اردن به همراه ولیعهد سلب شده از پادشاهی
حضور پادشاه اردن به همراه ولیعهد سلب شده از پادشاهی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
پادشاه اردن به همراه پسرش و ولیعهد سابق این کشور، پس از پایان ناآرامی ها در این کشور ظاهر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه سلطنتی اردن، عبدالله دوم پادشاه اردن و حمزه بن الحسین برادر ناتنی وی و ولیعهد سابق، پس از حل و فصل درگیری ها برای اولین بار در جمع ظاهر شدند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و عبدالله دوم، پادشاه اردن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
گفتگوی تلفنی بایدن و پادشاه اردن

پادشاه اردن به همراه پسرش ولیعهد حسین بن عبدالله و برادر ناتنی اش حمزه بن الحسین، عمویش حسن بن طلال و چند تن دیگر از اعضای خاندان اردن، به مناسبت صدمین سالگرد اردن از قبور پادشاهان اردن دیدار کردند.

حمزه بن الحسین ولیعهد سابق و برادر ناتنی پادشاه اردن، در شب ۴ آوریل گفته بود که وی بدون امکان تماس در حبس خانگی قرار گرفته و از آزادی محروم شده است.

پیش از این، خبرگزاری پترا گزارش داد که نیروهای امنیتی رئیس سابق دفتر پادشاه اردن باسم عوض الله، که همچنین دارای پست های وزیری بوده و فرستاده ویژه سابق پادشاه در عربستان سعودی الشریف بن زید و چندین مقام دیگر را، در جریان کودتا دستگیر کرده اند.

ایمن صفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن نیز قبلاً گفته بود كه مقامات سابق بازداشت شده به همراه برادر ناتنی شاه حمزه، امنیت كشور را تضعیف می كنند.

روز دوشنبه، دفتر پادشاه عبدالله دوم اردن گفت: حمزه بن الحسین بار دیگر بر تعهد خود در راه خانواده حاکم هاشمی تأکید کرده است.

روز چهارشنبه، پادشاه اردن در خطاب به مردم، از حل و فصل اوضاع درگیری در کشور پس از تلاش برای کودتا خبر داد، ولیعهد پیشین حمزه بن الحسین به همراه خانواده اش تحت حبس خانگی قرار داشتند.

ملک عبدالله دوم در سال ۲۰۰۴ به خاطر پسرش حسین ۲۶ ساله، مقام ولیعهدی حمزه را از وی سلب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала