مقامات اردن تلاش برای بی ثبات کردن کشور را محکوم کردند

© Flickr / jimgreenhillمقامات اردن تلاش برای بی ثبات کردن کشور را محکوم کردند
مقامات اردن تلاش برای بی ثبات کردن کشور را محکوم کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
اشتراک
سناتورها و نمایندگان اردن تلاش ها برای بی ثبات کردن وضعیت کشور را محکوم کردند

به گزارش اسپوتنیک، فیصل الفیض رئیس مجلس سنای اردن، از افراد خود خواست "شایعات را باور نکنند و پیرامون پادشاه جمع نشوند".

پشت پرده کودتا در اردن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
گزارش و تحلیل
پشت پرده کودتا در اردن

اعضای دو مجلس شورای ملی اردن روز یکشنبه با ابراز حمایت از ملک عبدالله دوم، "بازی خطرناک با احساسات مردم به منظور بی ثبات کردن وضعیت کشور" را محکوم کردند.

الفیض تأكید كرد: مردم ما با دستهای ناپاکی که به اردن و مخالفین جعلی که سعی دارند از شرایط وخیم اقتصادی و عواقب همه گیری‌کرونا برای دست اندازی به امنیت استفاده کنند، مقابله خواهند کرد.

به نوبه خود، عبد المنعم العودات رئیس مجلس نمایندگان اردن، خواستار "تقویت وحدت ملی در برابر چالش ها" شد.

به گفته وی، لازم است آنچه را که بدست آمده مجدداً ارزیابی کنیم و نقشه راه تحولات اولویت دار را از طریق گفتگوی ملی تهیه کنیم.

زمان جلسه دو مجلس شورای ملی به طور همزمان با صدمین سالگرد تأسیس امارت ماوراء النهر در سرزمین های تحت کنترل بریتانیا در روز ۱۱ آوریل بود که در ۲۵ مه سال ۱۹۴۶ به پادشاهی هاشمی اردن تبدیل شد.

روز شنبه، سرلشکر یوسف احمد الحنیتی رئیس ستاد نیروهای مسلح سلطنتی اردن، از دستگیری افرادی در شهر امان "به عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام تلاش برای تضعیف ثبات در اردن" خبر داد.

از جمله بازداشت شدگان الشریف حسن بن زاید، که پیش از این به عنوان نماینده پادشاه اردن در عربستان سعودی فعالیت می کرد و مشاور سابق عبدالله دوم در مسائل اقتصادی باسم عوض الله وزیر دارایی سابق، نام داشت.

اشاره شد که چندین نفر دیگر "به دلایل امنیتی" بازداشت شدند. رهبر ارتش اردن گزارش هایی مبنی بر حبس خانگی ولیعهد پیشین حمزه بن حسین (که این پست را از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ در اختیار داشت) را تکذیب کرد.

این ژنرال خاطرنشان کرد که برادر ناتنی پادشاه آزاد است، با این حال، به گفته وی، به شاهزاده حمزه توصیه شد "هیچ اقدامی را که بر امنیت و ثبات پادشاهی تأثیر بگذارد انجام ندهد".

بعداً، بی بی سی فیلمی از اظهارات شاهزاده حمزه را از قصری در حومه امان پخش کرد که در آن وی تأیید کرد که "با همسر و فرزندانش کاملا در حبس خانگی بوده" و همه اطرافیان او بازداشت شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала