معافیت عراق از تحریم‌ های ایران ۱۲۰ روز تمدید شد

© Sputnik / Igor Mikhalov /  مراجعه به بانک تصاویر معافیت عراق از تحریم‌ های ایران ۱۲۰ روز تمدید شد
معافیت عراق از تحریم‌ های ایران ۱۲۰ روز تمدید شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا معافیت عراق از تحریم‌ های ایران را ۱۲۰ روز تمدید کرده تا بغداد بتواند تبادلات مالی واردات انرژی را انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست در بغداد، یک سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرد که این کشور ۱۲۰ روز معافیت از تحریم ‌های ایران را به دولت عراق داده است تا هزینه واردات برق از ایران را بپردازد.

سومین کاروان لجستیکی آمریکا نیز مورد حمله قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
کاروان لجستیکی آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت+ ویدیو

بنا بر اعلام واشنگتن پست، این طولانی‌ ترین معافیت صادر شده تحت قوانین کنگره و اولین معافیت در دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عنوان نشان دادن حسن نیت به دولت مصطفی الکاظمی محسوب می شود.

در بیانیه این سخنگوی کاخ سفید همچنین آمده است: معافیت اعمال شده اطمینان حاصل می‌کند که عراق بتواند ضمن برآورده کردن نیازهای کوتاه ‌مدت خود در زمینه انرژی، اقداماتی در راستای کاهش وابستگی ‌اش به واردات انرژی از ایران انجام دهد.

آمریکا بعد از خروج از برجام و اعمال تحریم ‌های مختلف علیه ایران، به دلیل وضعیت عراق مجبور شد بغداد را بر اساس معافیت ‌های مدت ‌دار از تحریم ‌های مرتبط با خرید گاز و نیز واردات برق از ایران، معاف کند. معافیت‌ها داده شده به عراق معمولاً ۹۰ تا ۱۲۰ روزه بوده‌ است و گاه تا ۴۵ تا ۶۰ روز هم کاهش یافته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала