اسرائیل از کُردهای سوریه نفت ارزان خریده است

© Photo / IRNAاسرائیل از کُردهای سوریه نفت ارزان خریده است
اسرائیل از کُردهای سوریه نفت ارزان خریده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
اشتراک
روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» روز جمعه در مقاله‌ای نوشت که اسرائیل از میادین نفتی تحت کنترل نیروهای کُرد سوری وابسته به آمریکا نفت ارزان خریده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در این مقاله گفته می شود  اسرائیل از میادین و چاه‌های نفت تحت کنترل نیروهای کُرد واقع در شمال شرق سوریه نفت ارزان قیمت خریداری کرده است.

در مقاله روزنامه اسرائیلی آمده است که نیروهای کُرد با کمک حداقلی کمتر از هزار سرباز آمریکایی، یک چهارم خاک سوریه و تعدادی منطقه راهبردی را کنترل می کنند.

ائتلاف آمریکا از گلوله باران پایگاه خود در سوریه گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
ائتلاف آمریکا از گلوله باران پایگاه خود در سوریه گفت

خاطرنشان می شود نیروهای کُرد در شمال شرق سوریه توانسته اند منافع امنیتی  اسرائیل را به خوبی تأمین کنند.

این رسانه اسرائیلی اذعان کرده که اسرائیل از چاه های نفت واقع در این منطقه نفت ارزان خریداری می کند که قبلاً تحت کنترل دولت سوریه بود و اکنون به عنوان منبع درآمد توسط کُردها مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نویسنده مقاله مدعی است که اسرائیل با آغاز بحران داخلی سوریه فرصت خوبی داشته که برای سرنگونی نظام سوریه اقدام کند؛ اما این فرصت را از دست داده است.

این در حالی است که کشورهای غربی و اسرائیل به همراه متحدان منطقه ای خود با آغاز بحران سوریه همه تلاش خود را کردند تا دولت سوریه ساقط کنند؛ اما موفق به انجام آن نشدند.

همچنین با شکست گروه تروریستی داعش در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، آمریکایی ها مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

آمریکا مرداد ماه گذشته برای همین منظور یک قرارداد با گروه های کرد شمال سوریه امضاء کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала