ادامه حملات نیروهای یمنی به آرامکو و مراکز نظامی در عمق عربستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ادامه حملات نیروهای یمنی به آرامکو و مراکز نظامی در عمق عربستان
ادامه حملات نیروهای یمنی به آرامکو و مراکز نظامی در عمق عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن از هدف قرار دادن شرکت آرامکو و مراکز حساس نظامی عربستان با ۱۸ فروند پهپاد و ۸ موشک بالستیک خبر داد.

   به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، یحیی سریع سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد نیروهای مسلح این جنبش در عملیاتی گسترده مراکز و تاسیسات نظامی عربستان سعودی  را هدف قرار دادند.

آتش گرفتن ترمینال نفتی در عربستان بر اثر حمله پهپادی جنبش انصارالله  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
آتش گرفتن ترمینال نفتی در عربستان بر اثر حمله پهپادی جنبش انصارالله یمن

وی خاطرنشان ساخت در این عملیات با 18 پهپاد و هشت موشک بالستیک تاسیسات شرکت آرامکو در راس تنوره، رابغ،  ینبع، جیزان و پایگاه ملک عبدالعزیز در الدمام هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله یمن تاکید کرد:  شرکت آرامکو با 12 پهپاد از نوع صماد3 و هشت موشک بالستیک از نوع ذوالفقار، بدر، سعیر مورد حمله قرار گرفت. در حمله به مراکز نظامی دیگری در نجران و عسیر از 6 پهپاد از نوع قاصف کی2 استفاده شد.

در یمن  از اوت 2014  درگیری ها بین نیروهای دولتی هوادار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه جهانی و نیروهای حوثی ادامه دارد. در سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی وارد این جنگ داخلی شد. حوثی ها در پاسخ به حملات هوایی به مواضع خود توسط هواپیماهای سعودی ، مناطق مرزی در جنوب غربی عربستان را بمباران و موشک باران می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала