بازداشت ۱۵۰ نفر به اتهام ارتباط با کودتای ۲۰۱۶ ترکیه

© AP Photo / Selahattin Seviبازداشت ۱۵۰ نفر به اتهام ارتباط با کودتای ۲۰۱۶ ترکیه
بازداشت ۱۵۰ نفر به اتهام ارتباط با کودتای ۲۰۱۶ ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک
پلیس ترکیه از بازداشت ۱۵۰ نفر به اتهام ارتباط با عوامل کودتای سال ۲۰۱۶ در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس ترکیه امروز سه شنبه ۱۵۰ نفر را به اتهام ارتباط با فتح الله گولن مخالف دولت ترکیه و دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ بازداشت کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه، سفیر روسیه را به خاطر وضعیت در ادلب احضار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
وزارت امور خارجه ترکیه، سفیر روسیه را به خاطر وضعیت در ادلب احضار کرد

این اقدام بخشی از عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۵۳ استان این کشور به شمار می ‌رود.

پلیس ترکیه در این باره اعلام کرد: دادستان ‌های ترکیه دستور بازداشت ۱۸۴ مظنون از جمله ۱۲۳ نفر از آنها که در حال حاضر در ارتش خدمت می‌ کنند را صادر کرده اند. نیروهای امنیتی مظنونین در شمال قبرس (محل استقرار ارتش ترکیه) را نیز هدف قرار داده اند.

رویترز در این خصوص گزارش داد که پلیس ترکیه در تلاش برای بازداشت دیگر مظنونان از جمله ۲ سرهنگ، ۷ سرگرد، ۱۰ سردار و ۲۲ ستوان است.

گفتنی است که سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، پیشتر در مصاحبه ‌ای با یک شبکه تلویزیونی ای کشور درباره کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ گفته بود: آیا فتو در اقدام به کودتای نافرجام تنها بود؟ نه، فقط طی ۲۴ ساعت پس از این اتفاق گفته بودم که فتو الآن کجاست؟ در آمریکا. تمام.

در پی کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ در ترکیه آنکارا بارها تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.

دولت ترکیه فتح الله گولن که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می‌برد را مغز متفکر کودتای جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش‌ های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده؛ اقداماتی که تاکنون نتیجه‌ ای دربر نداشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала