پیشنهاد تازه عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پیشنهاد تازه عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن
پیشنهاد تازه عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: عربستان ابتکاری را برای پایان دادن به بحران یمن و دستیابی به یک توافق سیاسی جامع شامل آتش بس کامل تحت کنترل سازمان ملل ارائه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط کانال تلویزیونی الاخباریه پخش شد، اعلام کرد: عربستان سعودی طرح جدیدی را برای حل درگیری در یمن پیشنهاد کرده است، از جمله آتش بس گسترده تحت حمایت سازمان ملل متحد، در انتظار پاسخ حوثی ها هستیم.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2021
یمن برای آنچه قویتر و سخت تر است، آماده می شود

وی افزود: پادشاهی سعودی می خواهد امنیت و ثبات را در یمن و منطقه برقرار کند و از تلاش ها برای برقراری صلح و پایان دادن به بحران یمن حمایت می کند.

فرحان تصریح کرد: عربستان ابتکاری را برای پایان دادن به بحران یمن و دستیابی به یک توافق سیاسی جامع شامل آتش بس کامل تحت کنترل سازمان ملل اعلام کرده است.

به گفته وزیر امور خارجه عربستان، این طرح برای راه اندازی مجدد فرودگاه بین المللی در صنعا پایتخت یمن در برخی جهات، رفع جزئی محاصره از بندر حدیده یمن و کانال درآمدزایی حاصل از استفاده از بندر به حساب مشترک مقامات شمالی و جنوبی در بانک مرکزی تعبیه شده است.

در یمن، از آگوست ۲۰۱۴، درگیری ها بین نیروهای دولتی در کنار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور و شورشیان حوثی که شمال یمن را کنترل می کنند، ادامه دارد.

از مارس ۲۰۱۵ ائتلافی به رهبری عربستان سعودی در کنار هادی در حال جنگ با نیروهای انصارالله است.

حوثی ها مرتباً مناطقی از عربستان را بمباران می کنند و آن را پاسخی به بمباران ائتلاف سعودی در شمال یمن و محاصره شمال این کشور توسط نیروهای ائتلاف و دولت می دانند.

در طول هفت سال درگیری، سازمان ملل چندین بار تلاش کرد تا مذاکرات بین طرفین را در کشورهای های مختلف سازمان دهد، اما این تلاش ها هرگز موفقیت آمیز نبود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала