واکنش حوثی‌ها به پیشنهاد آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisواکنش حوثی‌ها به پیشنهاد آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها
واکنش حوثی‌ها به پیشنهاد آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
اشتراک
حوثی ها پیشنهاد آمریکا برای پایان دادن به درگیری ها در یمن را ماجراجویی می خوانند.

به گزارش اسپوتنیک، شورشیان حوثی از جنبش انصارالله یمن پیشنهاد نماینده ویژه آمریکا در یمن، تیم لیندرینگ، برای پایان دادن به درگیری در این کشور را "ماجراجویی منجر به بدتر شدن اوضاع" خواندند. این خبر در روز شنبه، 13 مارس توسط کانال تلویزیونی الجزیره به نقل از یک منبع یمنی گزارش داده است.

به گفته لیندرینک، ایالات متحده و متحدانش در خاورمیانه طرحی را برای آتش بس تدوین کرده اند که شامل آتش بس کامل از دو طرف است: ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی را متوقف می کند و حوثی ها حملات پهپادی خود به عربستان سعودی را.

این همچنین آغاز عملیات فرودگاه بین المللی صنعا را که از زمان آغاز جنگ در سال 2015 فعالیت خود را متوقف کرده و اجازه واردات سوخت به یمن از طریق بندر حدیده در دریای سرخ را متوقف کرده است، فراهم می کند. علاوه بر این ایالات متحده خواستار بازگشت به مذاکرات است.

از آگوست 2014، جنگ داخلی در یمن بین نیروهای دولتی و حوثی‌ها درگرفته است. از مارس 2015، ائتلافی به رهبری عربستان سعودی در نبردهای به نفع دولت شناخته شده از سوی جامعه جهانی شرکت می کند. توافقاتی که طرفین درگیری در پایان سال 2018 در مذاکرات در سوئد منعقد کردند، عملی نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала