زخمی شدن 150 نیروی نظامی عراق در تظاهرات اعتراضی

© AP Photo / Karim Kadimزخمی شدن 150 نیروی نظامی عراق در تظاهرات اعتراضی
زخمی شدن 150 نیروی نظامی عراق در تظاهرات اعتراضی   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
اشتراک
یک معترض در جریان تظاهرات سه‌شنبه در استان واسط عراق کشته شد و 150 نفر از نیروهای عراق در جریان خاموش کردن این اعتراضات زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بخش رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات در استان واسط یک معترض کشته و ۱۵۰ تن از نیروهای امنیتی مجروح شدند.

دستگیری مسئول سایت های وابسته به داعش در عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
دستگیری مسئول سایت های وابسته به داعش در عراق

نیروهای امنیتی تحقیقات درباره اتفاقات رخ داده در جریان تظاهرات در استان واسط که منجر به کشته شدن یک معترض در اثر اصابت گلوله و مجروح شدن یک معترض دیگر شده است، را آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی زخمی شدن حدود ۱۵۰ تن از نیروهای خود را گزارش کردند و چند تن از آنها به ضرب چاقو زخمی شده‌اند و علیه این نیروها از سلاح گرم و سایر سلاح‌های ابتکاری محلی و کوکتل مولوتف استفاده شده است.

فرماندهی پلیس استان واسط نیز در این باره اعلام کرد که یک غیر نظامی در جریان شلیک گلوله توسط اغتشاشگران کشته شد و یک غیر نظامی دیگر نیز به شدت مجروح شد.

طبق گفته شاهدان عینی بیش از ۳۰۰ معترض عصر سه‌شنبه با آتش زدن تایر خودروها مسیر اصلی منتهی به ساختمان استانداری واسط در شهر "الکوت" را مسدود کردند. معترضان عراقی خواستار استعفای استاندار واسط و معاونان او شدند.

.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала