عادل الجبیر به تشکیل دولت جدید در یمن واکنش نشان داد

© AP Photo / Hasan Jamaliعادل الجبیر به تشکیل دولت جدید در یمن واکنش نشان داد
عادل الجبیر به تشکیل دولت جدید در یمن واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عادل الجبیر تشکیل دولت جدید از سوی رئیس جمهور مستعفی در یمن را اقدامی بزرگ و پر ارزش برای دستیابی به راه‌ حلی سیاسی برای بحران یمن قلمداد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی، تشکیل دولت جدید از سوی رئیس جمهور مستعفی در یمن را گامی مهم در راه دستیابی به راه‌ حلی سیاسی برای بحران این کشور عنوان کرد.

عربستان به اسرائیل نزدیکتر شد - اسپوتنیک ایران
عربستان به اسرائیل نزدیکتر شد

از سوی دیگر، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان نیز تشکیل دولت جدید از سوی رئیس جمهور مستعفی را در سایه دستورات پادشاه و ولیعهد سعودی و منعکس کننده رویکرد ثابت ریاض در تحقق امنیت و ثبات در یمن عنوان کرد و اجرای توافق ریاض را مبارک دانست.

وی در شبکه ‌های اجتماعی نوشت: در حمایت از دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر در یمن، تلاش‌ های ولیعهد به اوج خود رسید و یکی از مهمترین گام‌ های توافق ریاض که متعلق به بخش نظامی و تشکیل دولت یمنی جدید بود محقق شد.

خالد بن سلمان مدعی شد: این دولت به روشی که به حل اختلاف‌ ها برای تحقق صلح، امنیت و ثبات منجر شود، تشکیل شده است.

معاون وزیر دفاع عربستان تشکیل دولت جدید از سوی منصور هادی را دستاوردی سیاسی-نظامی و دیپلماتیک عنوان کرد که می ‌تواند منفعت یمن به عنوان یک کشور را در مقابل تمام ملاحظات تامین کند.

این در حالی است که تشکیل این دولت تنها ائتلاف دولت مستعفی با شورای انتقالی جنوب یمن و فرماندهان نظامی دست نشانده آنان در عدن و أبین است. ائتلافی که پایه‌ ها و حامیان آن یعنی عربستان و امارات خود این بحران سیاسی را ایجاد کردند و با آغاز جنگ علیه دولت نجات ملی به بهانه بازگراندن دولت مستعفی تمامی زیر ساخت ‌های یمن را تخریب و با محاصره آن مردم بی گناه را در بدترین شرایط انسانی قراردادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала