نتانیاهو رئیس جدید موساد را معرفی کرد

© AFP 2023 / Gali Tibbonنتانیاهو رئیس جدید موساد را معرفی کرد
نتانیاهو رئیس جدید موساد را معرفی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفت معاون رئیس موساد ملقب به "د" را به عنوان مدیر جدید موساد، سازمان جاسوسی این کشور منصوب کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل اعلام کرد: "د" شخصیت بسیار مهمی در موساد است و تجربه ‌های مختلفی دارد.

اسرائیل آزمایش های سامانه موشکی چند لایه ای را با موفقیت انجام داد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل آزمایش های سامانه موشکی چند لایه ای را با موفقیت انجام داد

سایت i24news اشاره کرد، کمیته مشورتی باید کارمندان ارشد در خدمات دولتی را تعیین کند.

رسانه ‌های اسرائیل همچنین اعلام کردند، "د" در یگان کماندوهای نخبه اسرائیل، "هنگ ستاد کل ارتش" فعالیت داشته و مناصبی هم در بخش‌های مختلف موساد داشته است.

وی زیر نظر کوهن مدارج ترقی را طی کرده تا اینکه در ژوئن آینده جانشین او خواهد شد. هویت او بعد از تعیین نهایی‌ اش رسانه ‌ای خواهد شد.

شایان ذکر است، که "د" در تماس‌ هایی که به توافقات ائتلاف و عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات، بحرین، سودان و مراکش منتهی شد، مشارکت داشته است.

رام بن باراک معاون رئیس سابق موساد و عضو کنست (پارلمان اسرائیل) گفت: "د" مهارت بسیاری دارد و نتانیاهو را ستایش نمی ‌کند اما کارش را درست انجام داده که شایسته این پست شده است.

رئیس موساد مستقیما زیر نظر نتانیاهو فعالیت می‌ کند و نتانیاهو از کوهن همانند وزیر خارجه استفاده می ‌کند. او فرستاده ویژه نتانیاهو به کشورها به خصوص کشورهای عربی است.

"د" جانشین یوسی کوهن، رئیس کنونی موساد می‌شود که از سال ۲۰۱۶ ریاست این پست را بر عهده دارد و از نزدیکان نتانیاهو نیز به شمار می رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала