اسرائیل آزمایش های سامانه موشکی چند لایه ای را با موفقیت انجام داد

© AP Photo / Sebastian Scheinerاسرائیل آزمایش های سامانه موشکی چند لایه ای را با موفقیت انجام داد
اسرائیل آزمایش های سامانه موشکی چند لایه ای را با موفقیت انجام داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت جنگ اسرائیل و آژانس دفاع موشکی آمریکا (MDA)، امروز اعلام کردند، که با موفقیت آزمایش ‌های رهگیری نسخه پیشرفته سامانه‌ های ضد موشکی "عصای سحرآمیز" را پشت سر گذاشتند.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه رسانه ‌های اسرائیلی از سامانه ‌های جدید ضد موشکی جدیدی که قابلیت رهگیری موشک ‌های کروز و موشک ‌های بالستیک را دارند خبر دادند.

حمله سایبری گروه هکرهای ایرانی به شرکت‌های اسرائیلی - اسپوتنیک ایران
حمله سایبری گروه هکرهای ایرانی به شرکت‌های اسرائیلی

شرکت رافائل اسرائیل، با مشارکت نیروهای هوایی و دریایی این کشور آزمایشی انجام داد و مهندسان توسعه ارتقای توانمندی سامانه‌های دفاعی را ادامه می ‌دهند.

شرکت‌ مشارکت کننده در توسعه سامانه ‌های تسلیحاتی شرکت رافائل است، که پیمانکار اصلی توسعه سامانه ‌های ضد موشکی "عصای سحرآمیز" به همراه شرکت ریتیون آمریکا محسوب می‌ شود در حالیکه شرکت "التا" اسرائیل نیز مسئول توسعه رادار MMR ویژه سامانه ‌های دفاعی است، "البیت" اسرائیل نیز سامانه‌ های هدایت شونده و کنترل سامانه‌ های مذکور را توسعه داده‌ اند.

بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل، که شاهد یکی از عملیات‌ های رهگیری در آزمایش ‌های مذکور بود، گفت: آزمایش موفقیت آمیز برای اولین بار به دلیل رهگیری چند لایه کامل سامانه موشکی اسرائیل بود و صحبت از یکی از پیشرفته‌ ترین سیستم ‌های جهان است که در برابر تهدیدات در دو فضای دور و نزدیک امنیت لازم را تامین می‌ کند.

گانتس اظهار داشت: از شرکای خود در وزارت دفاع آمریکا و آژانس دفاع موشکی و دولت و کنگره این کشور به دلیل حمایت‌ از اسرائیل در توسعه این ابزارها و نیز کمک به تقویت برتری نظامی و امنیتی اسرائیل در منطقه تشکر می‌کنیم.

موشه قتال یکی از مسئولان واحد تحقیقات توسعه سلاح و زیرساخت تکنولوژیکی وابسته به وزارت جنگ سلسله آزمایش‌ های انجام شده را "بی‌ سابقه" خواند.

وی تاکید کرد: ما ثابت کردیم که اسرائیل توانمندی قوی و چند لایه ‌ای در تعامل با تهدیدات مختلف از جمله‌ موشک‌ های کروز و جنگنده و در تمامی انواع و تهدیدات بالستیک دارد.

این مقام اسرائیلی افزود: برای اولین بار ثابت کردیم که سلسله طولانی از آزمایش‌ ها در پاسخگویی چند لایه و ترکیبی شامل سیستم ‌های گنبد آهنین، عصای سحر آمیز و پیکان انجام شده است.

قتال خاطرنشان کرد: این سیستم‌ در سطح رصد و رهگیری در مقابله با سلسله تهدیدات مختلف با هماهنگی کامل و متقابل بین سیستم‌ ها و امکان تماس پیشرفته شناخته می‌ شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала