بحرین از "تجاوز نظامی قطر" گفت و متعهد شد که تمام اقدامات لازم را انجام دهد

© REUTERS / Hamad I Mohammedعبداللطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین
عبداللطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه بحرین اظهار داشت: تجاوز نظامی قطر با هدف ایجاد یک حالت باج خواهی و تحریک سیاسی است و با تأکید بر اینکه بحرین سیاست سیاست خویشتن ‌داری و حکمت را دنبال می کند و همچنین توسط شورای همکاری پشتیبانی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه عبدالطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین اظهار داشت: پادشاهی بحرین حداقل اقدامات لازم برای تضمین حقوق حاكمیت خود و حقوق شهروندان خود را مطابق با سازوكارهای موجود تحت نظر شورای همکاری انجام خواهد داد.

انتقاد تند وزیر اطلاعات پیشین عربستان از اسرائیل - اسپوتنیک ایران
انتقاد تند وزیر اطلاعات پیشین عربستان از اسرائیل

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال پارلمانی از محمد السیسی البوئینان نماینده مجلس در سمیناری در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی بحرین افزود: تجاوز نظامی قطر با هدف ایجاد یک حالت باج خواهی و تحریک سیاسی است و با تأکید بر اینکه بحرین سیاست سیاست خویشتن ‌داری و حکمت را دنبال می کند و همچنین توسط شورای همکاری پشتیبانی می شود.

الزیانی ادامه داد: تعریف مرزهای دریایی پادشاهی بحرین مطابق با آنچه در قانون شماره ۸ سال ۱۹۹۳ در مورد دریای سرزمینی پادشاهی بحرین و منطقه مجاور آن بیان شده است و این قانون هنوز در حال اجرا است و پادشاهی بر این اساس حاکمیت خود را بر سرزمین های آبی خود اعمال می کند.

وی ادامه داد: منشور تلاش ملی همچنین بیان می دارد که پادشاهی بحرین تشکیلات، اراضی و آبهای سرزمینی خود را حفظ کرده است، که تحت هیچ شرایطی تحت هیچ گونه مصالحه و سازش نیستند و دست کشیدن از حاکمیت خود و یا دست کشیدن از هر چیز غیرقابل قبول است.

الزیانی تاکید کرد: پادشاهی بحرین تأیید می کند که وضع موجود همچنان ادامه دارد، همانطور که از پایان توافق نامه های حفاظت بین انگلیس و کشورهای خلیج فارس ادامه یافته است.

الزيانی درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از صیادان بحرینی گفت: بحرین حداقل برای فعلاً طبق مكانيسم های موجود تحت نظر شورای همكاري تمام اقدامات لازم را برای تضمين حقوق حاكميت خود و شهروندان خود انجام خواهد داد.

این مقام بحرین تصریح کرد: سیاست خویشتن ‌داری را از زمان تعامل نظامی مسلحانه علیه ضحال الدبیل در سال ۱۹۸۶ و حمله اخیر به دو قایق گارد سواحل در تعامل با تجاوزات نظامی قطر در آب‌ های منطقه ‌ای بحرین را در پیش می ‌گیرد و این به دلیل ایمان راسخ بحرین به لزوم حفظ همبستگی شورای همکاری است.

روز چهارشنبه ۲۵ نوامبر وزارت کشور بحرین اعلام کرد: سه گشت امنیتی ساحلی و مرزی قطری دو قایق بحرینی را هنگام بازگشت پس از انجام ماموریت متوقف کردند؛ این دستگیری عملی ناسازگار با توافق نامه امنیت خلیج فارس برای کشورهای شورای همکاری و همچنین توافق نامه ها و معاهدات مربوط به قانون بین المللی دریایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала