آخرین تلاش های ترامپ برای قطع محاصره قطر

© REUTERS / Jonathan Ernstآخرین تلاش های ترامپ برای قطع محاصره قطر
آخرین تلاش های ترامپ برای قطع محاصره قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جرد کوشنر در روزهای پایانی دولت ترامپ با سفر به خاورمیانه در تلاش برای پیشبرد منافع اسرائیل و قطع محاصره قطر توسط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه الجزیره، جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، در واپسین روزهای دولت ترامپ، به خلیج فارس سفر کرده تا به دنبال کسب پیروزی های نهایی در سیاست خاورمیانه آمریکا از جمله پایان دادن به محاصره قطر به رهبری عربستان باشد.

راز پرواز پنهانی نتانیاهو به عربستان فاش شد  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
راز پرواز پنهانی نتانیاهو به عربستان فاش شد

کوشنر، روز دوشنبه وارد عربستان سعودی شد و به احتمال زیاد در حال تلاش برای دستیابی به مراحل پایانی سیاست دولت خاورمیانه است که با پیشبرد منافع اسرائیل و اعمال حداکثر فشار علیه ایران همسو است.

سفر کوشنر به خلیج فارس شامل پایان دادن به محاصره بیش از سه سال زمینی، هوایی و دریایی علیه قطر توسط عربستان سعودی و همسایگان عرب آن بحرین، مصر و امارات متحده عربی و اتحاد شورای همکاری خلیج فارس در برابر تهران است.

ویلیام لارنس مدرس دانشگاه آمریکایی و یک مقام ارشد سابق وزارت امور خارجه تحت دولت باراک اوباما به الجزیره گفت: من همه موارد دستور کار کوشنر را مربوط به افزایش منافع و موقعیت اسرائیل می بینم. این موارد شامل ادامه تلاش های حداکثری علیه تهران از طریق حل کامل یا جزئی محاصره قطر در خلیج فارس است.

پیش از این کوشنر و تیمش به حصول توافق‌ های عادی سازی روابط اسرائیل با بحرین، امارات و سودان کمک کردند.

یک مقام آمریکایی گفت که کوشنر و تیمش مایل است تا پیش از تحویل قدرت از ترامپ به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا توافق‌ های این چنینی بیشتری را به پیش ببرد.

وی افزود که کوشنر هفته گذشته در کاخ سفید با وزیر خارجه کویت دیدار کرد. کویت یکی از ارکان اصلی تلاش ‌ها برای حل بحران سه ساله میان قطر و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

عربستان، مصر، بحرین و امارات در سال ۲۰۱۷ قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط خود را با این کشور قطع کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала