درگیری شدید بین نیروهای کرد در شمال عراق

© REUTERS / Azad Lashkari درگیری شدید بین نیروهای کرد در شمال عراق
درگیری شدید بین نیروهای کرد در شمال عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی منابع کُردی در استان دهوک در شمال عراق از درگیری میان نیروهای پیشمرگه وابسته به اقلیم کردستان عراق و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر ، الند امیر رئیس ناحیه جمانکی در استان دهوک امروز چهارشنبه  اظهار داشت : شماری از افراد پ ک ک صبح امروز به نیروهای پیشمرگه یورش بردند که بر اثر آن سه نفر از نیروهای آنها زخمی شدند.

وی افزود: اوضاع امنیتی بحرانی است و تبادل آتش میان طرفین ادامه دارد.

توقف صادرات نفت از کردستان عراق  - اسپوتنیک ایران
توقف صادرات نفت از کردستان عراق

گفتنی است که مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق قبلا با انتشار نامه ای ، درباره وخامت اوضاع در مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق در نتیجه درگیری میان ارتش ترکیه و نیروهای پ.ک.ک هشدار داده و از پ ک ک خواسته بود که برای جلوگیری از افزایش نزاع و بازگشت امور به حالت عادی، به اشغال این مناطق پایان دهد.

در این نامه آمده است: به دنبال آغاز حملات داعش، نیروهای پیشمرگه با رها کردن بسیاری از مناطق مرزی به جنگ با این تشکیلات تروریستی رفتند؛ اما از آن زمان و به جای کمک به اقلیم ، نیروهای پ.ک.ک ، سلطه خود را به جای نیروهای اقلیم بر این مناطق تحمیل کرده و مانع بازگشت شهروندان به روستاهایشان و بازسازی آنها شده و از کسانی که به منطقه بازمی گشتند، باج می گرفتند. بی تردید این اقدامات مقبول نیست و موضع گیری های را با رفتار می توان اثبات کرد نه با گفتار. از این رو باید به یاد داشته باشند که در ابتدای فعالیت هایشان، همه انواع کمک ها را در اختیار آنها گذاشتیم؛ اما آنها برعکس تعامل کردند و پس از آن، در چند مرحله با ما درگیر شدند و در نتیجه همه طرف ها متضرر شدند. مناطقی که پ.ک.ک به کنترل خودش درآورده است باید به کنترل نیروهای اقلیم بازگردد و نیروهای این حزب باید همه مناطقی را که با نیروی سلاح به اشغال درآورده اند و به منشأ نگرانی شهروندان اقلیم تبدیل شده اند ترک کنند. زیرا دهها روستا در اقلیم وجود دارند که به علت حضور نیروهای پ.ک.ک بازسازی نشده و به صحنه جنگ و درگیری تبدیل شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала