تشکیل کمیسیون مشترک عراق و آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed homeتشکیل کمیسیون مشترک عراق و آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور
تشکیل کمیسیون مشترک عراق و آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراق کمیسیونی را برای هماهنگی برنامه زمان بندی برای خروج نیروهای مسلح آمریکا از این کشور با ایالات متحده تشکیل داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه عراق روز پنجشنبه اعلام کرد، عراق کمیسیونی را برای هماهنگی برنامه زمانی با ایالات متحده برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تشکیل داده است.

آمریکا خروج نظامیانش را به زودی شروع می کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا خروج نظامیانش از عراق را به زودی شروع می کند

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای گفت: "کمیسیون فنی ... برنامه زمان بندی برای خروج مجدد نیروهای آمریکایی از عراق را با طرف آمریکایی هماهنگ خواهد کرد."

این وزارتخانه گفت، تصمیم برای تشکیل این کمیسیون در چارچوب دور گفتگوی استراتژیک بین عراق و ایالات متحده اتخاذ شده است که در 19 اوت در واشنگتن انجام شد.

در 5 ژانویه 2020، پارلمان عراق با اکثریت آرا به عقب نشینی نیروهای خارجی از این کشور رأی داد و همچنین در مورد بازنگری در قالب همکاری با ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری آمریکا صحبت کرد. این اقدامات در پاسخ به عملیات آمریکا در منطقه فرودگاه بین المللی بغداد بود که در نتیجه آن در شب 3 ژانویه، ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون رئیس شبه نظامیان شیعه عراق کشته شدند. در واشنگتن، اعتقاد بر این است که آنها در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در 31 دسامبر 2019 نقش داشته‌اند. ایران با حمله به پایگاه های آمریکا در عراق، از جمله عین الاسد به این مسئله پاسخ داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала