دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در عراق توسط سامانه پاتریوت

© Sputnik / Игорь Зарембо /  مراجعه به بانک تصاویر دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در عراق توسط سامانه پاتریوت
دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در عراق توسط سامانه پاتریوت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم‌های پدافند موشکی پاتریوت چندین حمله موشکی که به سمت سفارت این کشور در عراق هدف گیری شده بود را دفع کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سامانه های دفاعی پاتریوت حمله موشکی به پایگاه نظامی ایالات متحده، مستقر در نزدیکی فرودگاه اربیل در کردستان عراق را دفع کرد، شبکه تلویزیونی ال سومریه عراق به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد.

به گفته این منبع، پاتریوت سه موشک را که هدف این پایگاه نظامی بود رهگیری کرد. گزارش شده است که اولین موشک در نزدیکی مقر حزبی که در مخالفت با مقامات ایرانی است، سقوط کرده است، موشک دوم - در منطقه یکی از روستاها، محل سقوط سوم هنوز پیدا نشده است.

آمریکا استقرار سیستم پاتریوت در عراق را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا استقرار سیستم پاتریوت در عراق را آغاز کرد

نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی روز سه شنبه رسماً از قصد تعدادی از کشورها، در درجه اول ایالات متحده برای تعطیلی سفارتخانه های خود در بغداد در صورت ادامه گلوله باران سفارتخانه ها خبر داد. به گفته نخست وزیر، دیپلمات های غربی توضیح دادند که این موضع گیری علیه عراق نیست، بلکه مربوط به اوضاع امنیتی کشور است و آنها نمی توانند به فعالیت های خود در عراق ادامه دهند. 

پیش از این وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داده بود كه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا به مقامات عراقی درباره برنامه بستن كامل سفارت آمریكا در بغداد در صورت عدم توقف حملات موشكی هشدار داده است. وزیر خارجه ایالات متحده، مایک پمپئو این قصد خود را به برهم صالح رئیس جمهور عراق و نخست وزیر الکاظمی اعلام کرد. به گفته این روزنامه، ایالات متحده در حال آماده سازی برای تعطیلی سفارت در چند ماه آینده است، ضمن آنكه كنسولگری خود را در اربیل حفظ می كند.

موشک اندازهای دستی به طور منظم منطقه سبز پایتخت عراق را که دفاتر و سفارتخانه های دولتی در آن قرار دارند و همچنین فرودگاه بین المللی که در مجاورت یک فرودگاه نظامی است، هدف قرار می دهند. علاوه بر این، پایگاه های نظامی خارجی در خاک عراق نیز هدف قرار می گیرند. چنین حوادثی معمولاً منجر به تلفات انسانی و خسارت قابل توجهی نمی شود.

در ماه ژوئن، الكاظمی دستور داد كمیته های ویژه ای برای جلوگیری از چنین حوادثی ایجاد شود.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала