امیر جدید کویت منصوب شد

© AFP 2023 / YASSER AL-ZAYYATشیخ نواف احمد صباح، برادر شیخ احمد جابر صباح و ولیعهد کویت
شیخ نواف احمد صباح، برادر شیخ احمد جابر صباح و ولیعهد کویت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولیعهد جدید کویت شیخ نواف احمد صباح، برادر شیخ احمد جابر صباح است که پیش از این به عنوان معاون اول نخست وزیر و وزیر امور داخلی فعالیت می کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، با حکم خود ولیعهد و نخست وزیر این کشور را منصوب کرد.

صباح احمد جابر صباح امیر کویت - اسپوتنیک ایران
صدر اعظم کویت: امیر کویت درگذشت

امیر کویت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در سن ۹۱ سالگی درگذشت. کمی قبل از اعلام رسمی مرگ پادشاه، تلویزیون دولتی کویت پخش مستقیم را قطع کرد و پخش آیاتی از قرآن را آغاز کرد، این اتفاق در پادشاهی های عریی در صورت مرگ بزرگترین اعضای سلسله حاکم رخ می دهد.

در ۲۲ ژوئیه، خبرگزاری کونا گزارش داد که شیخ صباح برای معالجه پزشکی به ایالات متحده سفر کرده است. آنها همچنین اظهار داشتند که در ۱۸ ژوئیه وی برای معاینه پزشکی در کویت در بیمارستان بستری شد و پس از آن امیر کویت یک عمل جراحی موفقیت آمیز انجام داد. در زمان بستری شدن امیر این کشور، ولیعهد شیخ نواف آل احمد الجابر الصباح دارای تعدادی اختیارات بود.

ولیعهد جدید کویت شیخ نواف احمد صباح، برادر شیخ احمد جابر صباح است که پیش از این به عنوان معاون اول نخست وزیر و وزیر امور داخلی فعالیت می کرد.

شیخ ناصر آل محمد آل احمد الصباح، که وزیر امور دفتر امیر بود، به عنوان نخست وزیر منصوب شد. تشکیل دولت جدید به وی سپرده شد.

شیخ صباح، پس از کناره گیری شیخ سعد العبدالله الصباح امیر کویت از قدرت به دلایل سلامتی، در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۶ به سلطنت رسید. شیخ صباح از ژوئیه ۲۰۰۳ تا ژانویه ۲۰۰۶ به عنوان نخست وزیر این کشور فعالیت کرد. خانواده الصباح به مدت ۲۵۰ سال بر کویت، این کشور عربی نفت خیز در منطقه خلیج فارس حکمرانی کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала