احتمال آغاز روابط رسمی سه کشور دیگر عربی با اسرائیل

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال آغاز روابط رسمی سه کشور دیگر عربی با اسرائیل
احتمال آغاز روابط رسمی سه کشور دیگر عربی با اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدنبال پیشرفت توافق اسرائیل با امارات متحده عربی سه کشور عربی دیگر برای ایجاد روابط با این کشور ابراز تمایل کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت اطلاعات اسرائیل گزارشی آماده کرده که در آن ادعا شده است که به جز امارات سه کشور عربی دیگر از جمله عربستان سعودی، بحرین و عمان تمایل دارند با این کشور همکاری نظامی، اطلاعاتی و تجاری رسمی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، همزمان با پیشرفت توافق اسرائیل با امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط، اکنون گفته می‌شود سه کشور عربی دیگر نیز به دنبال برقراری مناسبات رسمی با تل‌آویو هستند.

در همین زمینه سایت خبری – تحلیلی تایمز اسرائیل نوشت که وزارت اطلاعات اسرائیل در گزارش جدیدی ضمن تحریف نام خلیج فارس، ادعا کرد: " پیشرفت در توافق با امارات، درها را برای پیشبرد روابط با کشورهای بیشتری گشوده است که در صدر آنها عمان، بحرین و عربستان سعودی قرار دارند."

نسخه‌ای از این گزارش 11 صفحه‌ای که به دست تایمز اسرائیل رسیده نشان دهنده همسویی نگرانی‌های امنیتی ریاض و تل‌آویو است که موجب همرار کردن مسیر برای همکاری در این زمینه شده است.

خاطرنشان می‌شود که روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه امارات گزارش دادند که این کشور به دنبال افتتاح کنسولگری در شهر ناصریه یا بندر حیفا واقع در شمال اسرائیل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала