تشدید اعتراضات در استان بصره عراق علیه ترور فعالان مدنی

© AP Photoتشدید اعتراضات در استان بصره عراق علیه ترور فعالان مدنی
تشدید اعتراضات در استان بصره عراق علیه ترور فعالان مدنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معترضان در استان بصره در جنوب عراق در پی کشته شدن دو فعال عراقی به دست نیروهای مسلح دفتر پارلمان در این استان را به آتش کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، منابع امنیتی در عراق اعلام کردند که معترضان جمعه شب با درخواست برکناری استاندار بصره بعد از کشته شدن دو تن از فعالان و زخمی شدن سه تن دیگر در حملات جداگانه افراد مسلح مقابل ساختمان دفتر پارلمان عراق در این منطقه تجمع کردند.

شاهدان عینی گفتند که پلیس برای متفرق کردن معترضان که به سمت ساختمان پارلمان کوکتل مولوتف پرتاب میکردند از گلوله استفاده کرد.

در پی کشته شدن دو فعال سیاسی منتقد دولت در عراق و زخمی شدن سه فعال دیگر اعتراضات در بصره تشدید شده است.

ترور یک فعال مدنی در عراق + عکس  - اسپوتنیک ایران
ترور یک فعال مدنی در عراق + عکس

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در همین راستا دو مسئول ارشد در پلیس و نیروهای امنیتی بصره را برکنار کرد و دستور تحقیقات درباره خشونت ها را داد.

از سوی دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر در بیانیه ای مشترک به ترورهای فعالان مدنی در عراق واکنش نشان داده و اعلام کردند دولت عراق باید از ادامه فعالیت های مدنی حمایت کند و ضمن محکوم کردن این قبیل ترورها، گام های لازم را برای مجازات مسئولان این قبیل اقدامات خشونت آمیز اتخاذ کند.

این بیانیه توسط انگلیس، کانادا، بلغارستان، فرانسه، استرالیا، کرواسی، آلمان، مجارستان، چک، ایتالیا، هلند، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد و اتحادیه اروپا امضا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала