شمار تلفات انفجار بیروت از 110 نفر فراتر رفته است

© Sputnik / Mikhail Allaedin /  مراجعه به بانک تصاویر شمار تلفات انفجار بیروت از 110 نفر فراتر رفته است
شمار تلفات انفجار بیروت از 110 نفر فراتر رفته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمار قربانیان انفجار بیروت به 113 نفر رسیده، همچنین بیش از 4000 مجروح وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Sky News Arabia، با استناد به گفته‌های حماد حسن، وزیر بهداشت لبنان، شمار تلفات انفجار در بیروت پایتخت لبنان به 113 نفر رسیده است.

همچنین گزارش‌‌ها از وجود حدود 4 هزار نفر مجروح خبر می‌دهند.

پیش از این، این خبرگزاری با استناد به وزیر بهداشت لبنان گفته بود که شمار تلفات پس از انفجار در بیروت به 108 نفر رسیده است. چهارشنبه ، 5 اوت، در لبنان توسط مقامات این کشور، اولین روز از سه روز عزای عمومی اعلام شد.

به نوبه خود، رسانه های محلی با استناد به وزیر پناهندگان لبنان  گادو شریم، می گویند که دولت دستور داده است همه کارمندان اداره بندر را که از سال 2014 در انبار محافظت و بازرسی مواد منفجره در تأسیسات مهم زیرساختی مشغول به کار بودند، دستگیر کنند.

فرماندار بیروت، مروان عبود قبلاً خاطرنشان كرده بود كه خسارت ناشی از انفجار به این شهر 3-5 میلیارد دلار تخمین زده شده است. 

حماد حسن، وزیر بهداشت لبنان، وضعیت بیروت را "فاجعه ای به معنای کامل این کلمه" خواند. وی تصریح کرد: " در اثر انفجار چهار بیمارستان به کلی نابود شده است، بیماران به مراکز دیگر منتقل شده اند، تعداد زیادی از قربانیان به دلیل کمبود مکان در بیمارستان ها نمی توانند کمک دریافت کنند."

همانطور که روزنامه نگاران کانال های تلویزیونی قبرس خاطرنشان کردند، صدای انفجار در نیکوزیا، پایتخت این جزیره شنیده شده است (فاصله بین نیکوزیا و بیروت در حدود 240 کیلومتر است).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала