عضو کنست: پتانسیل نظامی حزب الله جدی است

© Photo / Warpisrael's Blogکارشناس نظامی تلویزیون اسرائیل آندری کوژینف
کارشناس نظامی تلویزیون اسرائیل آندری کوژینف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده پارلمان اسرائیل اظهار داشت، که توان نظامی حزب الله افزایش پیدا کرده و برابر با توان نظامی ارتش کوچک کشوری است.

به گزارش اسپوتنیک، آندری کوژینف عضو پارلمان کنست اسرائیل از اپوزیسیون یشعتید تلم می گوید: پتانسیل نظامی گروه شیعی حزب الله که مقر آن در بیروت است با پتانسیل یک ارتش کوچک اما مجهز قابل مقایسه است اما در صورت درگیری مستقیم، اسرائیل از این قدرت و وسیله برای زدن ضربات دردناک به دشمن برخوردار است.

نخست وزیر لبنان، اسرائیل را به ایجاد تنش در مرزهای دو کشور متهم کرد - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر لبنان، اسرائیل را به ایجاد تنش در مرزهای دو کشور متهم کرد

وی اذعان داشت: حزب الله مسلح به یکصد و پنجاه هزار موشک با برد های مختلف است و در سال های اخیر حزب الله بسیار تلاش کرده است تا دقت این موشک ها را افزایش دهد. آنها یک پروژه کامل برای ایجاد سیستم های خاص دارند که آمار هدف زنی های دقیق را افزایش می دهد. این کار با کمک ایران انجام می شود، این کار در لبنان و بخشی از آن در سوریه انجام می شود. این تهدید اصلی است. درمورد شعاع تخریب، ما کاملاً مطمئن هستیم که اکنون حزب الله قادر به تیراندازی است، خوب اگر نه به تمام سرزمین اسرائیل، حداقل به نیمی از آن قادر است.

حزب الله علاوه بر زرادخانه موشک های طیف های مختلف، مسلح به سلاح های تاکتیکی است که قادر به هدف قرار دادن وسایل نقلیه زرهی اسرائیلی در میدان نبرد است.

کوژینف ادعا می کند که بیشتر این سلاح ها در جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: درمورد سلاح های سبک، نارنجک های ضد تانک، آنها اکنون با آنچه که در سال ۲۰۰۶ دیدیم، مسلح تر هستند، با شروع  سایر تحولات و تجهیزات ساخت ایران ... واضح است که این تهدیدی برای، خودروهای زرهی ما است.

اما از آن زمان، ما پیشتر اقدامات متقابلی همچون "معیل روآخ" (ژاکت بادی)، به اصطلاح را ایجاد کرده ایم که این آرپی جی ها را دشمن را به چالش می کشد، البته این ضمانت کننده ۱۰۰٪ نیست، اما با این وجود هست.

این نماینده مجلس گفت: پتانسیل رزمی حزب الله در واقع به پتانسیل ارتش کوچک اما بسیار جدی نزدیک می شود.

وخیم تر شدن اوضاع در مرزهای شمالی اسرائیل، اظهارات محکم رهبری اسرائیل علیه رهبران گروه حزب الله، درگیری با استفاده از سلاح های سنگین را در هفته گذشته و این هفته مواجه  می سازد و باعث می شود سیاستمداران و کارشناسان درباره احتمال وقوع جنگ تمام عیار صحبت کنند.

روشن است که ارتش اسرائیل توانایی مقابله دارد، ما یک نیروی هوایی بسیار قدرتمند داریم، این بیش از یک بار به اثبات رسیده است. ما می توانیم یک ضربه بسیار قدرتمند بزنیم و حتی اکنون نیز به عنوان بخشی از افزایش آمادگی جنگی، نیروهای شناسایی ویژه نیز به شمال اعزام شده و یگان هایی که در حال حاضر در مرز هستند تقویت شده اند و توپخانه نیز منتقل می شود، اینها دقیقاً به منظور ایجاد یک عامل بازدارنده و نه به منظور شروع جنگ صورت می گیرد. به این منظور که آن طرف بفهمد که در صورت خطر، اسرائیل می تواند بسیار تند پاسخ دهد.

ارتش اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که منطقه نظامی ارتش این کشور را با سیستم های مدرن آتش نشانی، سیستم های جمع آوری اطلاعات و نیروهای ویژه تقویت کرده است.

روز دوشنبه، ارتش اسرائیل اعلام كرد كه ارتش اسرائیل از تلاش "تروریست ها" برای نفوذ به قلمرو خود جلوگیری كرده است.

در بیانیه جنبش شیعه حزب الله آمده است، که مبارزان آنها هیچ حمله ای را انجام نداده اند و یا در هیچ درگیری در مرزهای جنوبی خود شرکت نکرده اند.

یک هفته پیش، حزب الله بیانیه رسمی صادر کرد که در آن قول می داد به اسرائیل برای کشته شدن فرمانده خود در حمله به جنوب سوریه در تاریخ ۲۰ ژوئیه پاسخ می دهد.

عضو کنست خاطر نشان شد: اکنون بزرگترین گروهک ارتش از سال ۲۰۰۶ در شمال اسرائیل متمرکز شده است، زیرا ترس هایی وجود دارد که حزب الله به سمت تحریک برود، سعی خواهد کرد که به قلمرو ما وارد شود، یا یک حمله تروریستی قدرتمند ترتیب دهد، یا به مرزهای شمالی ما حمله کند.

این کارشناس نتیجه گیری کرد: چنین تهدید برای وجود کشور ما نیست، واضح است که نمی توان پتانسیل نظامی نیروهای دفاعی اسرائیل و حزب الله را مقایسه کرد، با این حال این یک گروه شبه نظامی است که تهدیدی بسیار جدی را ایجاد می کند، اما ما با آن برخورد خواهیم کرد.

دوشنبه شب، ارتش اسرائیل از از کشته شدن چهار شبه نظامی که سعی در ساختن یک دستگاه انفجاری در مرز بین اسرائیل و سوریه در ارتفاعات جولان داشتند، خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала