ورود زائران به کربلا در دهه اول محرم ممنوع شد

© Photo / IRNAورود زائران به کربلا در دهه اول محرم ممنوع شد
ورود زائران به کربلا در دهه اول محرم ممنوع شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا بر تصمیم استاندار کربلا، ورود زائران خارجی و داخلی در دهه اول محرم به این شهر ممنوع است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بر اساس تصمیم استاندار کربلا ورود زائران به این شهر در دهه اول محرم و به ویژه در روز عاشورا ممنوع شده است. وی پیش‌تر درباره مراسم روز عرفه نیز اعلام کرده بود که که پذیرش زائرین در این روز صورت نخواهد گرفت.

خاطرنشان می‌شود که در روزهای گذشته موج همه‌گیری ویروس کرونا در عراق موجب‌ نگرانی مقامات این کشور شده است، تا جایی که برخی از شهرهای این کشور همچنان قرنطینه هستند.

به همین دلیل، استاندار کربلا پس از اعلام محدودیت پذیرش زائران از روز عرفه تا عید غدیر و ممنوعیت تردد در این ایام برای زائران، اکنون با نزدیک شدن به ایام محرم از زائران خواسته تا برای زیارت در دهه اول محرم برنامه‌ریزی نکنند.

به گفته استاندار کربلا، در دهه اول محرم و به ویژه در روزهای تاسوعا و‌عاشورا امکان پذیرش زائران داخلی و خارجی وجود ندارد.

در همین زمینه پیشتر، آیت‌الله سیستانی، مرجعیت شیعه بر کاهش تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا تاکید کرده و افراد را به استفاده از فضای مجازی و تلویزیون برای عزاداری محرم فراخوانده بود.

با این تصمیم استاندار کربلا، نه تنها ایرانیان و زائران سایر کشورها، بلکه زائران از شهرهای مختلف عراق هم امکان ورود به کربلا را در دهه اول محرم ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала