افزایش تنش بین اسرائیل و لبنان

© AFP 2023 / Jalaa Mareyافزایش تنش بین اسرائیل و لبنان
افزایش تنش بین اسرائیل و لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دلیل افزایش تنش میان لبنان و اسرائیل، ارتش اسرائیل کلیه نیروها و تجهیزات خود را به سمت مواضع مستحکمی در مرز با لبنان اعزام می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال گزارش ها مبنی بر کشته شدن یک عضو حزب الله در جنوب دمشق توسط حمله هوایی اسرائیل در هفته گذشته، تنش در این منطقه افزایش یافته است.

درگیری در مرز لبنان و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
درگیری در مرز لبنان و اسرائیل

ارتش اسرائیل از آن زمان حضور خود در مرز با لبنان و سوریه را افزایش داده است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، هشدارهایی را برای حزب الله از 26 ژوئیه صادر کرده است.

یک منبع در سرویس امنیتی لبنان به اسپوتنیک گفت، که درگیری در مرز لبنان و اسرائیل اتفاق افتاده است. یک عضو مسلح حزب الله که از جهت روستای الغزیر ظاهر شد، سعی داشت کاروان نظامی اسرائیل را منهدم کند.

این انفجار در معرض دید قرار گرفت و ارتش اسرائیل مانع از ان شد. به گفته این منبع، تبادل آتش و درگیری بین حزب الله و ارتش اسرائیل همچنان ادامه دارد. در منطقه مزارع شبعا و روستای الغزیر می توان انفجارهایی شنید؛ صدای شلیک توپخانه شنیده می شود. این منبع گفت: نیروی هوایی در این درگیری ها شرکت دارد.

پیشتر، کانال 12 این کشور گزارش داده بود، که در مرزهای شمالی اسرائیل تبادل آتش اتفاق افتاده است. یک سخنگوی ارتش تأیید کرده است که یک حادثه امنیتی در امتداد مرز رخ داده است و ارتش اسرائیل به ساکنان این منطقه دستور داده تا در داخل خانه بمانند.

براساس گزارش المیادین، ​​ارتش اسرائیل آتش را بر منطقه کافرشوبای لبنان باز کرده است.

به نقل از منابع آشنا با این موضوع، ارتش اسرائیل به دنبال عملیات جنبش حزب الله علیه ارتش اسرائیل در منطقه مزارع شبعا در مرز، به مناطقی از لبنان حمله کرد. به گفته این منابع، این عملیات در پاسخ به حمله اسرائیل در سوریه بود که در آن یک نیروی حزب الله درگذشت. منطقه مزارع شبعا یک منطقه مورد اختلاف بین لبنان، اسرائیل و سوریه است.

این گزارش یک روز پس از آن صورت می گیرد که نیروهای دفاعی اسرائیل گفتند که یک هواپیمای بدون سرنشین هنگام عملیات در امتداد مرز سقوط کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала