تدارکات ارتش سوریه برای ادامه نبرد بر سر ادلب

© Sputnik / Ilya Pitalevتدارکات ارتش سوریه برای ادامه نبرد بر سر ادلب
تدارکات ارتش سوریه برای ادامه نبرد بر سر ادلب  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای ارتش سوریه مستقر در محورهای درگیری در جبهه‌های حومه ادلب سطح آمادگی‌شان را برای دور جدیدی از درگیری‌ها با گروه‌های مسلح در این منطقه بالا برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک" یک منبع میدانی در حومه ادلب اطلاع داد دستوراتی به فرماندهان تشکیلات نظامی مستقر در خطوط درگیری داده شود تا سطح آمادگی‌شان را بالا برده و تمامی تدابیر لازم را اتخاذ و جبهه‌ها را به منظور پیشگیری از هرگونه تنشی که این جبهه نبرد طی روزهای آتی شاهد می‌شود، تقویت کنند.

این منبع تصریح کرد، در سایه نقض توافق آتش‌بس و حملات تقریبا روزانه به مواضع ارتش سوریه   در "جبل الزاویه" و "سهل الغاب" از سوی گروه‌های مسلح، یگان‌های نیروهای دولتی در حومه ادلب اخیرا اقدام به انتقال تجهیزات خاص که شامل خودروهای زرهی، توپخانه و مهمات و ذخایر است به حومه‌های ادلب و حماه کرده‌اند.

حمله گسترده ارتش سوریه به شبه نظامیان در استان های حما و ادلب  - اسپوتنیک ایران
حمله گسترده ارتش سوریه به شبه نظامیان در استان های حما و ادلب

منبع مذکور افزود، گروه‌های مسلح تجهیزات و عناصرشان را در برخی محورها در منطقه واقع در جبل الزاویه و جسر الشغور مستقر کرده‌اند و ارتش آنها را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی کرده که در نتیجه آن، خودروها و مراکز تجمع‌شان تخریب شده است.

این منبع میدانی درباره احتمال ازسرگیری عملیات نظامی ارتش در حومه ادلب، گفت که تمامی داده‌های میدانیِ روی زمین و از جمله ناکامی آنکارا در اجرای توافق مسکو و دور کردن عناصر مسلح از جاده بین‌المللی "ام 4" و نیز حملات مستمر عناصر مسلح به مواضع ارتش دلیلی بر عدم رضایت رهبری سوریه و روسیه از وضعیت کنونی است.

منبع مذکور بار دیگر تأکید کرد که "ارتش سوریه هرگز در وضعیت دفاعی از مواضعش نخواهد ماند به‌ویژه این‌که گروه‌های مسلح در میان مواضع استراتژیک در جبل الزاویه مستقر شده‌اند."

وی در پایان تأکید کرد: "ما برای تمامی سناریوها و دستوراتی که هر لحظه صادر می‌شود، آماده هستیم."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала