افشاگری جالب یک شبه نظامی مخالف پس از تسلیم شدن به ارتش سوریه

© AP Photo / Hussein Mallaافشاگری جالب یک شبه نظامی مخالف پس از تسلیم شدن به ارتش سوریه
افشاگری جالب یک شبه نظامی مخالف پس از تسلیم شدن به ارتش سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عضو سابق گروه مسلح غیرقانونی موسوم به جیش مغاویر الثوره که اردوگاه آن در منطقه التنف تحت کنترل آمریکا در سوریه واقع شده ، پس از فرار و تسلیم شدن به نیروهای ارتش دولتی سوریه دسایس و توطئه های مخالفان مسلح حکومت فعلی در این کشور را افشا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن عبدالعطره ، شبه نظامی پیشین  در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت  این گروه در تحریکات و دسایس علیه ارتش سوریه شرکت می کرد تا دستاویز هایی برای حمله ارتش آمریکا به مواضع نیروهای دولتی ایجاد شود.

وی افزود: " ما می باستی علیه ارتش سوریه توطئه و تحریکات می کردیم تا دستاویز و بهانه ای برای حملات آمریكایی ها ایجاد کنیم ... مثلاً ما می دانستیم كه آمریكایی ها دو هواپیمای خود را به آسمان بلند کرده اند و اگر سربازان سوری به سوی گروه ما شلیک می كردند ، این هواپیماها به آنها حمله می كردند".

حمله خمپاره‌ای به شهر قامشلی در سوریه - اسپوتنیک ایران
حمله خمپاره‌ای به شهر قامشلی در سوریه

به گفته وی ، گروهی از ستیزه جویان ، که شامل عبدالعطره نیز بود ، یک بار قرار بود هر چه سریعتر با وانت ها به سمت مواضع ارتش سوریه حرکت کرده و سربازان سوری را وادار به آتشباری  کنند اما  در جریان سه تلاش برای چنین تحریکات با شرکت این عضو فراری گروه ، ارتش سوریه به سمت آنها شلیک نکرد و برای  حمله ارتش آمریکا بهانه ایجاد نکرد.

حسن عبدالعطره افزود پس ورود به اردوگاه پناهندگان "الرکبان استخدام شده و به عضویت گروه مسلح غیرقانونی موسوم به جیش مغاویر الثوره در آمد و مطمئن بود که اگر به قلمرو تحت کنترل مقامات دولت سوریه بازگردد ، کشته می شود.

وی گفت: "در قلمرو التنف ،شستشوی مغزی بسیار شدیدی جریان دارد. . بسیاری از مردم و اکثریت آنها  می خواهند از آنجا فرار کنند. اما آنها را ماهرانه ترسانده و متقاعد می کنند که نیروهای امنیتی سوریه ، روس ها و ایرانیان آنها راخواهند کشت. ویدئویی را به ما نشان دادند که در آن سربازان ارتش دولتی در پالمیرا مساجد ، مزارع و درختان نخل را تخریب کرده و از بین می برند. "

ضمناً حسن عبدالعطره متذکر شد ، فرماندهی این گروه هنگام اعزام جنگجویان برای تحریکات ، اقداماتی را انجام می دهد تا آنها نتوانند فرار کنند. وی گفت: " فرماندهان برای جلوگیری از فرار شبه نظامیان ، سوخت را فقط  برای 10 تا 10 کیلومتر در وانت ها (که با آنها حرکت می کنند) می ریزند."

عضو سابق گروه مسلح غیرقانونی موسوم به جیش مغاویر الثوره پس از تسلیم شدن به ارتش دولتی ، در مورد چگونگی فعالیت های به سرویس های اطلاعاتی  سوریه شهادت داده و آزاد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала