اعتراضات تا خانه نتانیاهو کشیده شد

© AP Photo / Gali Tibbon/Poolاعتراضات تا خانه نتانیاهو کشیده شد
اعتراضات تا خانه نتانیاهو کشیده شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معترضانی که خواستار استعفای نتانیاهو و محاکمه وی در دادگاه هستند، در مقابل اقامتگاه وی، تجمع کرده اعتراضاتی علیه او و دولتش سر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  وبگاه جروزالم پست اسرائیل، نیروهای پلیس و مأموران شهرداری با معترضان درگیر شده و تصاویر منتشر شده نشان می ‌دهد مأموران به زور و خشونت اقدام به جمع کردن چادرها و پلاکاردهای معترضان کرده و برخی از آنها را نیز بازداشت کردند.

یکی از معترضان می ‌گوید زمانی که یکی از مأموران قصد داشته پلاکارد را از دست وی بگیرد، با چاقو پیشانی او را مجروح کرده است.

موشه یعلون وزیر پیشین جنگ اسرائیل که خود نیز در جمع معترضان به فساد نتانیاهو حاضر شده بود، در واکنش به این اقدام نیروهای امنیتی در برخورد با تظاهرات ‌کنندگان گفت که نتانیاهو سعی در خفه کردن صدای منتقدان دارد.

معترضانی که خواستار استعفای نتانیاهو و محاکمه وی در دادگاه هستند، بعد از پاکسازی شدن اجباری از مقابل اقامتگاه وی، عصر امروز اما اعلام کردند که مجددا به آن مکان برمی‌گردند و تظاهرات را از سر می‌گیرند.

بر این اساس، سازمان‌دهندگان این اعتراضات می ‌گویند که مجوز برگزاری تظاهرات را دارند و این خشونت پلیس غیرقابل توجیه است.

یائیر لاپید رئیس حزب یش‌عتید و رئیس اپوزیسیون در پارلمان اسرائیل (کنست) نیز با حضور در میان معترضان تاکید کرد که پلیس و یا نخست‌وزیری نمی‌تواند به آنها بگوید که حق اعتراض مقابل اقامتگاه نتانیاهو را ندارند.

به نوشته وبگاه یدیعوت آحرونوت، لاپید همچنین خطاب به نتانیاهو گفت او باید به خاطر داشته باشد که اینجا خانه وی نیست و برای همیشه در آن نخواهد بود.

شامگاه شنبه نیز حدود ۱۰ هزار از ساکنان تل ‌آویو با تجمع در میدان رابین، نتانیاهو و کابینه‌اش را مقصر اصلی وخیم شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی در اسرائیل معرفی کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала